JonasE Startet 5.Mai.2010 Del på Facebook Startet 5.Mai.2010 Hei :) Har bare et enkelt spørsmål , er selvoppblåsbare flytefester vedlikeholdsfri ? Takk for svar :) -Jonas Eriksen Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 5.Mai.2010 Del på Facebook Svart 5.Mai.2010 Nei, men det står en detaljert bruksanvisning i de mht hva man bør sjekke med jevne mellomrom. I korthet; årlig blåse de opp manuelt og la de ligge over natten for å sjekke at det ikke siver ut (for mye) luft samt bytte en liten"tablett" som ofte kalles salttablett eller "bobin" og sitter i selve utløsermekanismen. Byttes vel hvert annet år. Sjekke at utløsermekanismen er i orden (visuelt) samt veie gassbeholderen for å være sikker på at den inneholder trykket den må ha. De bør tørke godt etter at de har blitt våte (i vanlig bruk når de har blitt våte av regn og/eller sjøsprøyt) og tørk av saltet med ferskvann. Ha alltid et reservesett med patron/bobin tilgjengelig. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
JonasE Svart 5.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2010 Okei :) takk for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 5.Mai.2010 Del på Facebook Svart 5.Mai.2010 (redigert) selvoppblåsbare flytefester vedlikeholdsfri ? Etter Mouches innlegg vil jeg prøve å få tråden inn på riktig spor igjen: Flytefester kjenntegnes av høy lanterneføring og mye tåkeluring sent på kvelden og natta, men har tendens til å avslutte brått på morrakvisten og er tilsynelatende upåvirket av flaggheis. Om de er vedlikeholdsfri;....... neppe. Det går med store mengder veske og hodepinetabletter (f.eks. globoid, kalt globbins o.l.). Dog blåser ny alkohol opp festen på rekordtid, men lufta har da en tendes å gå raskt ut igjen. Gjerne før 'natta-tåkeluren, 2 min. før kl. 21.00 sharp!. Redigert 5.Mai.2010 av Frivakten (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
WingCommander Svart 5.Mai.2010 Del på Facebook Svart 5.Mai.2010 Er det jeg sier. Er bare å spørre så får man svar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.