Å i sava Posted May 5, 2010 Share Posted May 5, 2010 Ser at min forholdsvis nye SP 655 (2007mod) har "helligdager" under vannlinje. Ved kjøl kan jeg se den grå primeren men lenger ute på bunnen ser det ut som det ikke er smurt på noe grunning. Det virker som at gelcoat ikke er mattet ned slik at grunning/primer får heft og at både primer og bunnstoff har sluppet taket. Gelcoat er som dere ser ganske "blank og fin". Kan legge til at det var kraftig mer "ru-skjell" i dette området. De mørke feltene over er bare gammalt grønske. Er det gjort dårlig arbeid på fabrikken eller er dette normalt? Hvordan fikser jeg dette? Matte gelcoat litt og smøre på primer og så bunnstoff? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Posted May 5, 2010 Share Posted May 5, 2010 Nå sier du vel ikke noe om hvem som har gjort jobben, fabrikken eller forhandler (tviler på at det er fabrikken?), men med tanke på at båten bare er tre år gammel så ville jeg forsøkt meg med reklamasjon for her er det rett og slett dårlig utført arbeid fra starten av, etter mitt syn. Har du kjøpt båt ny av et firma, hva står i kontrakten mht priming og stoffing osv. Quote Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
Å i sava Posted May 5, 2010 Author Share Posted May 5, 2010 Det står i brukermanualen at båten leveres ferdig primet og stoffet fra fabrikk. Jeg er eier nr 2. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjeldenutpå Posted May 5, 2010 Share Posted May 5, 2010 hadde gått på forhandleren eg.... Quote Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post Share on other sites More sharing options...
68 GT Posted May 5, 2010 Share Posted May 5, 2010 Dette er et MeGeT godt grunnlag for reklamasjon!! Quote Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post Share on other sites More sharing options...
Å i sava Posted May 5, 2010 Author Share Posted May 5, 2010 Da blir det tlf til forhandler imorgen og event Skibsplast. Takker for innspill. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Posted May 5, 2010 Share Posted May 5, 2010 Du må vel gå til den som solgte båten til deg? Og så må han gå på forhandler, men sikkert fornuftig å få til dialog med din selger for dere har vel egentlig en felles interesse i denne saken vil jeg tro. Quote Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
is_620 Posted May 5, 2010 Share Posted May 5, 2010 har en svoger som tidligere har drevet med husmaling. de tilbydde 2 versjoner - salgs maling og orntli jobb. priming / stoffing blir vel utført ( i allslags vær og temp ) av studenter eller polakker fort og gale og da blir det slik. Har hatt 2 helt nye båter selv , og det er mye jobb og gjøre dette skikkelig. jeg har også kjøpt en 2 år gammel båt , og der hadde man bare lagt bunnstoff rett på gelcoaten. det lot seg lett vaske helt bort med tynner på noen timer. Moral - hvis man skal ha dette gjort skikkelig av andre må man følge med på saker og ting ellers blir der bare klin og senere problemer Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Å i sava Posted May 6, 2010 Author Share Posted May 6, 2010 (edited) Sjekket nettopp manualen. Der er et eget klistremerke limt inn i manualen med skrognr. og på den står det sitat: Primet og stoffet. Asembled at factory. Videre står det at ved reklamasjon/garanti skal forhandler kontaktes. Dette er vel en klar "feil" fra båten var ny så jeg ser ikke noe poeng å kontakte personen jeg kjøpte den fra foreløpig. Skal bli artig å se hvordan dette går. Jeg vet at forhandler har sluttet med båter men driver med annet nå og er vel omtrent like "stor". Feilen ligger jo helt klart på fabrikken. De har virket veldig seriøs med småting jeg har hatt spørsmål på så regner med at dette går greit. Edited May 6, 2010 by Å i sava (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Å i sava Posted May 6, 2010 Author Share Posted May 6, 2010 (edited) Kontaktet forhandler og med at de har sluttet å forhandle båter hadde de lagd avtale med Skibsplast at de tar reklamasjon/garanti. Snakket med Skibsplast nettopp og de var velvilligheten selv. Jeg skal med båten på sørlandsferie i sommer og etter ferien leverer jeg båten på henger på Evje så ordner de det da. I mellomtiden matter jeg ned slippområdene litt og smører på 1-komponent primer stoff utenpå. Veldig glad for at det er norsk båt ved slike saker og man kan snakke direkte til sjefen sjøl. Bra! Edited May 6, 2010 by Å i sava (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Å i sava Posted May 6, 2010 Author Share Posted May 6, 2010 Kontaktet forhandler og med at de har sluttet å forhandle båter hadde de lagd avtale med Skibsplast at de tar reklamasjon/garanti. Snakket med Skibsplast nettopp og de var velvilligheten selv. Jeg skal med båten på sørlandsferie i sommer og etter ferien leverer jeg båten på henger på Evje så ordner fikser de det da. I mellomtiden matter jeg ned slippområdene litt og smører på 1-komponent primer og stoff utenpå. Veldig glad for at det er norsk båt ved slike saker og man kan snakke direkte til sjefen sjøl. Bra! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts