Jump to content

måkekarusell virker det?

Jernklumpen

Recommended Posts

har snart prøvd alt for og ikke få måkedritt på kalesjen. slanger,hubro(ugle) drittlei(elektrisk piper) funker gammeldags måkekarusell? slik som snurrer rundt? eller er det bare morro for måkene og sitte på rundt? har 3meter lang kalesje, må jeg evt ha 2stk?

Båt er livet.

ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin..

Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann

Hei Bayliner !

Joda, har prøvd slanger og plast poser, men det beste ser ut til å være "Gullsweep" som en slik karusell heter på utaskjærsk

Jeg har en 32 Friendship og bruker to stk selv, en over cockpit kalesjen og en som dekker hovedkalesjen !

Det kommer jo selvfølgelig noe måkelort lenger fremme på dekk, men det kan jo enkelt vaskes bort !

Måtte alle få en god sommer :cheers:

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

pipern? mener du drittlei da?

Båt er livet.

ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin..

Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann

Har sett måker som bare hopper over den, og andre som bare lar den treffe seg, :lol: . De er ganske smarte de fuglene. Gjør ALT for å drite ned kalesjen.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Har brukt måkejager ca tre års tid nå, virker som bare det.

Vær obs på at den kan blåse av ved sterk vind, har mistet to stk på sjøen :nonod:

Hmm. Evigvarende problem det her. Noen som har en enklere løsning/patent en HansenToppen. Skulle gjerne hatt noe som er mer lettvint enn presenning.

Vi har et åpent søppeldeponi ca 2 km fra havna, og sliter no inni hel... med måker! Prøvd alt mellom himmel og jord,inkl Gullsveep og flyverottene bare setter seg akkurat utenfor rekkevidde..Og driter..søppel..som så vidt har passert gjennom dem.Fyrsj og fytte!! Prøvd å la radioen stå på høy styrke også, da sitter"m og rocker i takt med drittmusikken fra Radio Hadeland.. Hjælpe seg..

Haha, skal ikke være lett puddingen :lol: Jeg har no alldri fått en eneste måke drit på kalesjen min før :cheers: Bare en heavy klatt mitt på ruten, den måken hadde ondt i magen skal eg si deg :giggle::headbang::headbang::headbang:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

eller er det bare morro for måkene og sitte på rundt?

Det kan jeg i alle fall garantere at det er! Jeg observerte en måke en gang, sittende på en slik innretning. Den snurret rundt og rundt og så ut til å storkose seg....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi