beauty of aqua Posted May 5, 2010 Share Posted May 5, 2010 Er akkurat kommet i gang med utskiftnig av gammel skottbeklednig i min scand atlantic. Tingen er den at skottbekledningen som er kjøpt inn av gamle eier,er usansynelig vanskelig og få fint til. Det er akkurat som det blir skjolder i den uansett hvor mye jeg prøver og ikke få det.Selv på takplatene som jeg slipte ned og fikk en 100% overflate på,ble det klare tendenser til skjolding på etter at bekledningen var limt på,strammet opp og stiftet på baksiden. Den tåler heller ingenting.da jeg tok platen i hånden og knep på den for og flytte den bort.kom det en "svai" etter fingertrykket . Konklusjonen er at denne kan jeg ikke bruke. Skottbekledningen som jeg har er akkurat som en 3 mm gummiduk med skai på fronten. Skottbekledningen som er brukt noen få steder i båten har en slags "skummet" bakside som er myk. Det er denne jeg er ute etter,men vet ikke hvor jeg får fatt i den. Noen her inne som vet? Quote mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post Share on other sites More sharing options...
CapD Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 Maritim? Quote 1976 Huglo 27 1990 Hansvik 18 combi 1987 Nord West 900 2001 Terhi Nordic 6020 C - 2005 Quicksilver 620 Flamingo Link to post Share on other sites More sharing options...
slogmåken Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 Skottbekledning Jeg skiftet nylig skottbekledning i ac på min elwaro. Ble forbauset over hvor lett denne skottbekledningen var å jobbe med!!Lett å legge og lett å skjære i! Hva den heter vet ikke jeg, men jeg kjøpte den i rull hos Tøgersen i Haugesund,tlf.52726161 snakker du med dem kan nok de hjelpe deg.Var ogsåviktig å få rett lim til dette bruk, IKKE vanlig kontaktlim. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjeldenutpå Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 ja feil lim kan løse opp skummet. Quote Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post Share on other sites More sharing options...
jat Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 Jeg har prøvd både lukkedeskumceller (den du beskriver) og med skumgummi på baksiden. Den med skumgummi er vesentlig enklere å jobbe med og det er enkelt å få det pent. Jeg ble anbefalt å bruke et lim som het Casco proff extreme. Minnet mest om gulvbelegg lim. Lukkedeskumceller kan fungere på paneler, men rett på skroget kan du nesten glemme å få det pent. Underlaget må være 100% og værre blir det med kontaktlim. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts