Jump to content

Skottbekledning som er lett og jobbe med..

beauty of aqua

Recommended Posts

Er akkurat kommet i gang med utskiftnig av gammel skottbeklednig i min scand atlantic.

Tingen er den at skottbekledningen som er kjøpt inn av gamle eier,er usansynelig vanskelig og få fint til.

Det er akkurat som det blir skjolder i den uansett hvor mye jeg prøver og ikke få det.Selv på takplatene som jeg slipte ned og fikk en 100% overflate på,ble det klare tendenser til skjolding på etter at bekledningen var limt på,strammet opp og stiftet på baksiden.

Den tåler heller ingenting.da jeg tok platen i hånden og knep på den for og flytte den bort.kom det en "svai" etter fingertrykket :eek: .

Konklusjonen er at denne kan jeg ikke bruke.

Skottbekledningen som jeg har er akkurat som en 3 mm gummiduk med skai på fronten.

Skottbekledningen som er brukt noen få steder i båten har en slags "skummet" bakside som er myk.

Det er denne jeg er ute etter,men vet ikke hvor jeg får fatt i den.

Noen her inne som vet? :confused:

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Skottbekledning

Jeg skiftet nylig skottbekledning i ac på min elwaro. Ble forbauset over hvor lett denne skottbekledningen var å jobbe med!!Lett å legge og lett å skjære i! Hva den heter vet ikke jeg, men jeg kjøpte den i rull hos Tøgersen i Haugesund,tlf.52726161 snakker du med dem kan nok de hjelpe deg.Var ogsåviktig å få rett lim til dette bruk, IKKE vanlig kontaktlim.

Jeg har prøvd både lukkedeskumceller (den du beskriver) og med skumgummi på baksiden.

Den med skumgummi er vesentlig enklere å jobbe med og det er enkelt å få det pent.

Jeg ble anbefalt å bruke et lim som het Casco proff extreme.

Minnet mest om gulvbelegg lim.

Lukkedeskumceller kan fungere på paneler, men rett på skroget kan du nesten glemme å få det pent.

Underlaget må være 100% og værre blir det med kontaktlim.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...