alleviltilhimmelen Startet 6.Mai.2010 Del på Facebook Startet 6.Mai.2010 Er det noen her som har noen gode råd, om hvordan en best mulig kan få fjernet gammelt herdet lim på en gummijolle. Dette er limrester etter snapdavitere. De eneste rådene jeg har fått, kan gi en seigere gummi - og dette passer kun for å kunne montere nye davitere/reparasjonslapping. Takk for evt. gode råd Sitér dette innlegget Link to post
OnkelDonald Svart 6.Mai.2010 Del på Facebook Svart 6.Mai.2010 Sitrusrens er et enestående produkt for fjerning av limrester. Hvordan dette går sammen med gummien vet jeg ikke, men til limfjerning er det helt overlegent. Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
alleviltilhimmelen Svart 7.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2010 Hei. Takk for tilbakemelding. Men hvor får jeg kjøpt Sitrusrens? Har aldri hørt om dette :-) Sitér dette innlegget Link to post
OnkelDonald Svart 7.Mai.2010 Del på Facebook Svart 7.Mai.2010 Det får du kjøpt hos fargeforhandlere bla.a. 3M sin variant heter Citrus Cleaner og er en svart sprayboks med blå skrift. Vi bruker dette til fjerning av limrester etter folie. Du sprayer på, venter et par tre minutter, så er alle limrester omgjort til en geleaktig konsistens og kan tørkes av med en fille. Den er snill mot billakk, og det er ikke noe problem med gummilister o.l. på bil, men har ikke testet på gummibåt. Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
JRK Svart 7.Mai.2010 Del på Facebook Svart 7.Mai.2010 Hei, Normalt benyttes tokomponent lim til snap Davit fester og jeg tror du kan glemme å få fjernet dette helt. Hadde samme problemet og fikk tak i løs duk og limte denne over det stygge limet. Masker med tape før du limer så blir det bra. Sitér dette innlegget Link to post
alleviltilhimmelen Svart 13.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2010 Takk for tipsene. Ha en fin båtsommer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.