Miss Amalie Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 Sitter med finger'n på bestillingsknappen. Skal kjøpe propell, ror og en masse annet i USA. Tot. 2.000,- usd. Og jeg har hele tiden ment at det er kun moms og inntollingsgebyr som skal betales. En bekjent påstår at det skal fortolles med over 10% i tillegg. Det mener jeg er feil. Hva er deres erfaring? Quote Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post Share on other sites More sharing options...
Brodern Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 (edited) Det er 25% moms på det du kjøper, også frakta=totalsummen . + tollbehandlingsgebyr Kjøper du for opptil 200kr er det ingen moms, kun frakt. Edited May 6, 2010 by Brodern (see edit history) Quote Føkk deg... Link to post Share on other sites More sharing options...
Frøken Fryd Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 Det er kun toll på mat og klær, posten tar derimot ett gebyr for jobben. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Double Weber Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 Det er bare å shoppe. Ingen toll, kun moms og et lite gebyr til posten. Det er som Frøken Fryd sier. Toll på mat og klær. Og en liten kuriositet, sko blir ikke regnet som klær. Så de er også tollfrie. Quote Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post Share on other sites More sharing options...
Teza Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 (edited) Stort sett bare klær og mat som er tollbelagt i dag. Båter og deler dertil har ikke tollgebyr. Regnestykket blir: Tot. pris = (((pris for varer x valutakurs) + frakt) x evt.toll) x 1.25 (mva) I tilegg kommer fortollingsgebyr. Edit. Er valutakursen når varene krysser norsk grense som gjelder, ikke valuta på kjøpstidspunktet. Edited May 6, 2010 by Teza (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Double Weber Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 (edited) Hvis du finner noe du har lyst på, men den siden du finner det på ikke sender ut av usa, kan du opprette en konto på jetcarrier. Tror frakta er rimeligere med de også. Edited May 6, 2010 by Double Weber (see edit history) Quote Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post Share on other sites More sharing options...
Miss Amalie Posted May 6, 2010 Author Share Posted May 6, 2010 handler fra glen-l tror jeg Quote Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts