Bitteliten Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 Er det noen proffer her som kan kort forklare innholdet i IAMSAR Manual Vol. III? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Frivakten Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 "Bind III - Mobile ressurser (Mobile facilities) er ment å bli brukt ombord i redningsenheter, som fly, helikopter og fartøyer som en veileder i utførelsen av søk og redning eller OnSceeneCordinator-funksjon, samt egensikkerhet". M.a.o en felles håndbok for redningsetater fra IMO og SOLAS inneholdende alt som hører til sjøredning; redningsplanlegging og samhandling, opprettelse og utførelse av søkemønstre, behandling av fartøy, nødstedte, omkomne og reddede etc. Quote VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Posted May 6, 2010 Author Share Posted May 6, 2010 (edited) Takk, Jeg prøver å finne en link der jeg kan laste ned gratis. noen som har tips? Edited May 6, 2010 by Bitteliten (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Frivakten Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 Som nevnt over, dvs, en samhandling og praktisk utførelse av SAR-operasjoner. Har en norsk utgave på pdf. som jeg kan sende deg hvis du ønsker. Quote VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Posted May 6, 2010 Author Share Posted May 6, 2010 Takk har sendt deg IM Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ollebolle2 Posted April 12, 2016 Share Posted April 12, 2016 Noen som har siste versjon tilgjengelig på PDF ? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts