880 Startet 6.Mai.2010 Del på Facebook Startet 6.Mai.2010 Sjøsatt høsten2007, kontroller hvert år med nye anoder. Kunne plukke dette fra verandre med fingrene :cryin: Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Jorg-1 Svart 6.Mai.2010 Del på Facebook Svart 6.Mai.2010 Der saltvann møter eksos= syre. Men det det var jo svært tidlig da...om eksosbendet var nytt sammen med motor i 2007? Siden det kun er ene siden av flensen så vil jeg tippe denne står oppreist med det oppsmuldrete området nederst slik at det samler seg litt vann som ligger igjen i slangen nettopp på dette stedet og tærer....hele sommeren igjennom? Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Bartesam Svart 6.Mai.2010 Del på Facebook Svart 6.Mai.2010 Denne skulle jo vært laget i syrefast, og ikke noe billig støpegods som er dårlig materiale Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Sjeldenutpå Svart 7.Mai.2010 Del på Facebook Svart 7.Mai.2010 Slik såg min ut på ford'en og. Fikk sveisa ein ny i syrefast. Nå var forden fra 87... Her snakker vi reklamasjon på simpel legering spør du meg. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
BMP Svart 7.Mai.2010 Del på Facebook Svart 7.Mai.2010 Eksosbennet skal da uansett ikke bli slik på 3 år. De jeg har set med lignende tilstand har vært 20 år. Her må det da være en soleklar reklamasjonssak. Hvilken motor er det til? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 7.Mai.2010 Del på Facebook Svart 7.Mai.2010 Dette så ikke bra ut Spørsmålet er vell om dette er en svakhet i materialkvaliteten i bendet eller om du har feil i båten/elektrisk anlegget og som kan gi krypstrøm og galvanisk korrosjon. I så fall kan det vell være korrosjon også andre plasser i motoren? Er det ikke en Yanmar med Bravo drev du har 880? Kanskje noen som vet om Yanmar hatt problemer med eksosbendene tidligere? Mener å ha lest om tilsvarende på noen Steyr motorer med Bravo drev uten at jeg vet hva årsaken var. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Bartesam Svart 7.Mai.2010 Del på Facebook Svart 7.Mai.2010 De jeg har sett som har vært tæret har som regel røket der sjøvannet møter eksosen pga syren. Har motoren vært konservert gjennom vinteren, eller har båten stått på vannet med sjøvann i hele tiden? Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Pelle Parafin Svart 7.Mai.2010 Del på Facebook Svart 7.Mai.2010 Kunne plukke dette fra verandre med fingrene :cryin: Er dette en Yanmar motor? Leste i en tråd her på BP at Yanmar produsert i USA,hadde dårligere material kvalitet,enn de som produseres i Japan. Stemmer det? Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 7.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2010 Det er en Yanmar med Bravo 3x. Har ikke så langt funnet tæring andre plasser på motor/drev. Anodene på motor er byttet hvert år. På kjølerene har anodene blitt normalt tæret, mens på eksosbend ser anoden nesten urørt ut. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
880 Svart 7.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2010 Saken løser seg, Yanmar sender nytt bend SAP. Blir spennende å se om det er en endring på konstruksjon/materiell i denne.. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
SF Svart 7.Mai.2010 Del på Facebook Svart 7.Mai.2010 Det var jo bra, fikk du inntrykk av at dette var kjent? Ga de seg lett for å spørre på en annen måte? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
880 Svart 7.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2010 Ga de seg lett for å spørre på en annen måte? Det var ikke jeg som tok saken mot Yanmar. Båt bygger gjorde dette og har inntrykk av at det gikk greit, fikk svar i løpet av samme dag saken ble fremlagt Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Thorlyn Svart 7.Mai.2010 Del på Facebook Svart 7.Mai.2010 I det store utland er vist dette en kjent sak.. Godt det løste seg smertefritt Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
880 Svart 25.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2010 Nytt bend er på plass og det meste fungerer ok. Det nye bendet er prikk lik det gamle, ergo samme dritten. Må nok demontere dette hvert år for sjekk... Dersom legeringen i dette bendet er så elendig at det tæres isteden for anoden hvilken reklamasjons mulighet har jeg ovenfor Yanmar når det er gått 5 år etter at motor er levert ??? 880 Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Dust Svart 27.Mai.2010 Del på Facebook Svart 27.Mai.2010 Regner med at du kan reklamere på det nye bendet hvis det ryker før 5 år, hvis det er ment å skulle vare så lenge. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.