Jump to content

VP TAMD 1985, jager opp og ned på lavt turtall når kald


beauty of aqua

Recommended Posts

Har en tamd motor fra vp 85 mod.

Når motoren er kald så ligger den og jager fra ca 600 til 650 omr. og røyker en del blå røyk.

 

Er dette normalt for en slik gammel sliter,eller er dette noe som burde vært sjekket opp i :confused:

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post
Share on other sites

Mange gamle motorer ryker en del blå røyk. Vanlig slitasje vil jeg tro. Hvordan er oljeforbruket, høyt?

Jager på tomgang. Sjekk dysene dine. Kan være at ei dyse eller to er utette og "pisser" litt. Da vil ei ekstra dråpe diesel i ny og ne gjøre at tomgangern jager litt opp og ned.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

takker for svar.

jeg vet faktisk ikke hvilken tamd det er.Gamle eier er ikke sikker han heller,men sansyneligvis en tamd 60.

Skal om ikke lenge ha den opp på slipp på bjordal og madsen,så de kan nok vurdere dette.

 

Tror jeg skal koste på meg en tilstandsrapport i samme slengen :smiley:

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...