spilli Posted May 7, 2010 Share Posted May 7, 2010 Hei. Er det noen som vet, eller har forslag til hvor man får tak i ny eller overhalt sjøvannspumpe? Pumpa mangler nemelig to pinneskruer til lokket (Knekt) går ikke å bore ut disse uten å ta ut pumpa og da kan jeg likegodt bytte hele greia da det er spor i akslingen. Hvis noen har gode forslag er jeg takknemmelig. Mvh. spilli Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
spilli Posted May 8, 2010 Author Share Posted May 8, 2010 Løfter denne igjen. Er det virkelig ingen som vet noe om sjøvannspumpa på VP MD21A? Noen må vel en eller annen gang ha hatt problemer med denne, finnes jo hundrevis, ja kansje tusen slike motorer i drift, enten A eller B modellen. Pumpa på min motor har 6 kantet lokk JP - pumpe. Mvh spilli. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bartesam Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 Er ikke dette en Peugeot kreasjon egentlig.....hva med deler derfra? Quote Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post Share on other sites More sharing options...
spilli Posted May 8, 2010 Author Share Posted May 8, 2010 Er ikke dette en Peugeot kreasjon egentlig..... Det er kansje mulig, men lagde Peugeot mariniserte motorer? (Det er jo søvannspumpa jeg snakker om) Men som sagt jeg vet ikke. Mvh. spilli Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bartesam Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 (edited) Ville blendet hullet til den pumpa, og kjøpt en ny pumpe fra Johnson eller Jabsco og koblet den til en brakett og brukt viftereim i stedet for. Sikkert billigere oxo Edited May 8, 2010 by Bartesam (see edit history) Quote Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post Share on other sites More sharing options...
Confusius Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 F.eks her: http://www.marinepartseurope.com/sv/volvo-...0-26-13878.aspx Hvis dette er den rette pumpen, koster den 481 Euro ny. Men for to pinneskruer da. Borre ut og gjenge opp på nytt, eller montere helicoil. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
index Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 Pumpa på min motor har 6 kantet lokk JP - pumpe. En Johnson pumpe altså! Les av typebetegnelsen på lokket, og ta en kikk på Johnson Pump sine nettsider. Ellers så pleier ikke disse messingskruene være spesielt vanskelige å få ut, selv om de er knekt. Je gknakk et par hos meg, men fikk dem greit ut med litt rustløser og et lite skrujern... Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
spilli Posted May 9, 2010 Author Share Posted May 9, 2010 F.eks her: http://www.marinepartseurope.com/sv/volvo-...0-26-13878.aspx 481 Euro ny. Men for to pinneskruer da. Borre ut og gjenge opp på nytt, . Takk for flott info Confusius. Det var akkurat det jeg trengte den linken til evnt. ny pumpe, Enig med deg at serdeles tullete for to pinneskruer, men da jeg sjekket akslingen på pumpa mi ble jeg "Skræmt) Å lure ut disse pinneskruene skal jo gå greit, men da det ikke finnes reserve aksel og få kjøpt er jeg jo like langt. (tør ikke å sette inn den akslingen jeg har med så store sliteskader. Og takk for at du prøver å hjelpe meg. En Johnson pumpe altså! Les av typebetegnelsen på lokket, og ta en kikk på Johnson Pump sine nettsider. Takk til deg også index Som jeg skriver over, pinneskruene ser jeg ikke som det store problemet, men resten. Har ikke gått inn på Jp sin hjemmeside, men håper å finne noe der, hvis ikke får jeg ty til linken som confusius gav meg. Men takk skal du også ha for at du prøver å hjelpe meg Mvh. spilli Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Håp Posted May 10, 2010 Share Posted May 10, 2010 Hvis du ser på linken til Confusius, finnes det repsett. Sjekk om ikke aksling er inkludert i det. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts