Gustav Mahler Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 Jeg har en 15 fot With med motorbrakett feste som kan heises og senkes og ønsker en 3,5-4 HK dorge /nødmotor. HVa er mest vanlig å bruke, kort eller lang stamme? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
sveinh04 Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 spørs jo litt hvor langt det er ned til vannet...Jeg vil si det er hipp som happ så lenge den ståt langt nok nedi med tanke på propell og kjøling. Det er jo ikke akkurat race du skal bruke den til. Quote Turen begynner når man legger fra brygga.... Link to post Share on other sites More sharing options...
OnkelDonald Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 Med lang stamme får du de vitale motordeler lengst mulig vekk fra sjøen. Quote Genialt enkel redigering av nettsider Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars K Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 Har samme brakett som jeg bruker til dorge\nødmotor. Har brukt både lang og kort stamme,men lang er å fortrekke da den kortstammmede hadde en tendens til å dra luft hvis det bølga endel. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts