thomassv Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 Hei. Jeg vurdere å montere varme i en gammel 32 fots seilbåt. Båten har kun salong med en stikkøye, mellomgang med toalett og forpigg. Pris er avgjørende, men jeg vil ikke bruke tid på noe som overhode ikke blir brukbart. Spørsmålet blir da om jeg klarer meg med 1700 w dersom jeg legger opp 2 uttak ( ca. 2 m til første og max 4 meter til andre) og isolerer rørene godt? Ang pris så snakker vi her om ca 5 000,- for en 1700 w brukt eber og ikke 20 000,- for en 4000 w ny. hilsen Thomas (Monja - Oksø 32 fra 1972, nye seil, ny motor, nye puter, takluke, downlights og nypusset treverk) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
SuperGnisten Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 Eg tror den kan vær litt liten.. ville heller hatt en 3.5 varmer.. (finnes jo billigere varmere enn eber. ) jeg kjøpte en varmer brukt for 5000, det er en 5 kw vannvarmer. Quote sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post Share on other sites More sharing options...
thomassv Posted May 10, 2010 Author Share Posted May 10, 2010 Ok - takk for svar. Da venter jeg til jeg kommer over en 4 eller 5 w brukt. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjeldenutpå Posted May 10, 2010 Share Posted May 10, 2010 Ring eller mail han karen på Finn.no som selger den på 1700W nå... Han har til salg heile året. Tar innbytte, og selger stadig D3L feks Har gjærne liggende han http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/an...nnkode=21422646 Quote Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post Share on other sites More sharing options...
thomassv Posted May 15, 2010 Author Share Posted May 15, 2010 Takk for tipset - jeg har gjort det og han svarte at han muligens får inn noe senere. Thomas Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts