Mr Plow Startet 8.Mai.2010 Del på Facebook Startet 8.Mai.2010 Hei! Jeg har en evinrude 50hk 86-87 modell, sånn som avbildet. Har noen bugs med den, ene er at den vil ikke stoppe på nøklen. Må skru av bensina for å få stoppa den. Er en ledning som er av inne i kontrollboksen, vet ikke helt hvor den skal stå hen. prøvde å jorde den men hadde ingen effekt. Trur den har noe med stoppen å gjøre. Har et koblingsskjema, men er ikke sikker hva den er koblet til der(markert på bilde). Er den sorte og gule ledningen som er av. Noen som vet? Et annet problem er at det virker som om motoren går rå når den er kald,og kan stoppe etter man har kjørt et par minutter. Går helt fint et par minutter mens man rolig putrer utover, så plutselig stopper den. Da må jeg justere litt på bensinkrana for å få start på den igjen. Sitter en bensinpumpe på den med kran på, sitter en magnetventil er det vel i denne pumpa. Går to vakumslanger og en bensinslange, to ledninger. Kan denne være gåen? Er dette en pumpe eller en primer/choke? Eller noe annet som kan være gæli. Har ikke bilde av denne akkurat nå. Sitér dette innlegget Link to post
jannis81 Svart 8.Mai.2010 Del på Facebook Svart 8.Mai.2010 jeg har akkurat fått samme problem med at ikke vill stoppe med nøkkel..har en lik motor ,var under vann og etter hadde gått over den og startet den igjen ville den ikke stoppe...skal åpne opp og se på tingene imorgen men regner med er en jordfeil siden skjedde i sammenheng med var under vann:( Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 9.Mai.2010 Del på Facebook Svart 9.Mai.2010 gul og sort er stoppsignal ja ,den skal mot jord for å stoppe motorn. På v,sida av motorn sitter det en rund dings med en rød pil: den rødepila skal stå langsetter den sorte dingsen( ikke på tvers) Denne dingsen er manuell shoke. Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Mr Plow Svart 9.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2010 (redigert) Prøvde å jorde den sorte og gule ledningen men hadde ingen effekt. Men hva er den er koblet til på koblingsskjema? er det bare en stoppknsapp eller noe? Den lille røde hendelen på den chokedingsen står vanligvis framover eller langsetter. Men når jeg starter den må den stå rett opp ellers er det ikke liv å få. Men når den er varm kan jeg justere den opp igjen. men den skal jo ikke være sånn Det er jo et par ledninger på den og, det er kanskje primestart funksjonen på nøklen. Redigert 9.Mai.2010 av Mr Plow (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mr Plow Svart 10.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2010 Er også 2 andre ledninger jeg lurer på hvor skal stå hen. Den brune prøvde jeg å jorde, men da begynte det å pipe i kontrollboksen. Har den noe med stoppen å gjøre? Den sorte er vel bare en jording, men husker ikke hvor den skal stå hen. Sitér dette innlegget Link to post
Fluefiskern Svart 8.April.2013 Del på Facebook Svart 8.April.2013 Sort er aldri jorda såvidt jeg vet. Sitér dette innlegget Link to post
KjetilBN Svart 8.April.2013 Del på Facebook Svart 8.April.2013 Gul/sort ser ut til å være stoppsignal. Det du har markert på tegningen er nok dødmanns bryteren. Gul/sort skal jordes for stopp av motor så det virker som du har brudd i denne lederen et eller annet sted fra kontrollboksen til powerpacken (sort boks på høyre side av motor). Hvis det piper når du jorder den brune ledningen er nok dette overtemperaturalarmen og ledningen skal normalt være koblet til en bimetallbryter som sitter bak på motoren i nærheten av tennpluggene. Dingsen med den røde hendelen er primerventilen som tilfører bensin direkte fra bensinpumpe til innsug ved start og kan normalt aktiviseres ved å trykke inn nøkkelen. (Du skal høre et klikk fra den når du trykker nøkkelen inn) Hendelen på siden er normalt bare en nødløsning hvis du ikke har strøm. Hilsen Kjetil Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.