Steen Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 Har et problem at når jeg starter motoren(kliss ny Honda bf40Efi) så kommer den buzzer lyden og varer mer enn 30 sek. Motoren starter som ei klokke og det er ingen feilmeldinger på fj,kontrolldisplayet så jeg skjønner ikke hva som kan være galt. Har sjekket Olje,kjølevann og nok bensin osv. Er jo bare den buzzer lyden som er feil, men regner med at det er en grunn til den kommer. Lyden varer i ca1-2 sek med 1 sek pause sånn ca. Takker for alt av tips Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
LM 605 Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 Hvis dette er en helt ny motor, ville jeg bare tatt en telefon til forhandler/verksted, så får du sikkert innformasjon ang. denne lyden. Sikkert bare en fillesak på en helt ny motor. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Steen Posted May 9, 2010 Author Share Posted May 9, 2010 Motorn har bare gått ca 15min på trolling. Planen var jo å kjøre inn en god del i dag, men den planen kan jeg vell bare si hade til..... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Gudrun Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 Står fenomenet omtalt i instruksjonsboken? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Steen Posted May 9, 2010 Author Share Posted May 9, 2010 Fenomet står ikke i instruksjonboka nei. Står bare i sammenheng med varsler på displayet til fj.kontrollen etter det jeg har fått med meg Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
roesok Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 Motorn har bare gått ca 15min på trolling. Planen var jo å kjøre inn en god del i dag, men den planen kan jeg vell bare si hade til..... Og du hadde sjekket kontrollstrålen, at det ikke er noe som har tettet seg der? Forsvinner lyden etter 30 sek.? Det skal vel også være en slags turtallsperre som slår seg inn ved fare for overoppheting, så tror neppe det skjer noe galt om motoren brukes. Men for all del, finn ut hva som gjør det. Quote Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post Share on other sites More sharing options...
Steen Posted May 9, 2010 Author Share Posted May 9, 2010 Kontrollstrålen, oljen og bensin er sjekket. Ikke noe feil der Fristet å bare kjøre videre men kan ikke akkurat gjøre det når det piper som bare f*** i kontrollboksen. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Gudrun Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 (edited) Du har fått en ukjent alarm som må sjekkes ut før videre kjøring. Mest sannsynlig en fillefeil eller det er helt normalt, men så lenge motoren er helt ny bør du forholde deg til forhandler. I motsatt fall får du alt i fanget ditt hvis det mot formodning skulle vise seg å være noe alvorlig.... Edited May 9, 2010 by Gudrun (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Steen Posted May 9, 2010 Author Share Posted May 9, 2010 Jupp. Skal ringe forhandler i morgen og høre hva de sier. Blir ganske irritert om jeg må opp med båten igjen etter å ha ligget på sjøen bare 1 dag Men håper på det beste Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Gudrun Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 (edited) Vi krysser fingrene og håper på at det er noe elektrisk....Eller at den er slik de første timene.... Edited May 9, 2010 by Gudrun (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Steen Posted May 9, 2010 Author Share Posted May 9, 2010 (edited) Har da fått funnet "problemet", Var bare en bagatell. Det er ingen hovedstrømsbryter mellom motor og batteri så det blir sånn memory effekt når den hoststartet litt og da tolker sensoren det som e problem, Men koblet fra batteriet og koblet til igjen. Så nå funker motoren aldeles strålende uten buzzer lyd Edited May 9, 2010 by Steen (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Gudrun Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts