Jump to content

Mercury 50 vs Evinrude 60

ebk

Recommended Posts

Hvor gammel er Evinruden, er den 2 syl eller 3 syl?

de nyeste 3-syl 60hk OMC hadde et syl volum på 920cc og skal visstnok være spreke motorer. Merc'en er på 718cc (såvidt jeg husker)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Merc'en er på 718cc (såvidt jeg husker)

44 kubikk tommer... skulle bli rundt 720cc .

Den Mercuryen er en tidlig 60 talls konstruksjon ( har blitt oppdatert, men... ), er også en gammel "Crossflow" konstruksjon..

Evinruden er en "Looper" ( mere effektiv konstruksjon, kom tidlig 70 tall )....

Mercuryen er ingen dårlig motor, men Evinrude motoren vil antagelig komme best ut her...

Arne Kjetil

Redigert av Droll (see edit history)

nå kjenner jeg ikke til hvordan Fjord skroget går i sjøen, så dette blir bare spekulering. Vil tro at kombinasjonen mindre/lettere båt + større motor vil være sprekere ja.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...