BMP Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 Hei har noen fendre og blåser som har pungtert i løpet va vinteren. Er det noen som har erfaring med og reparere slike? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjeldenutpå Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 Kva trur du om slik som de selger til gummibåter? Er vel tokomp. Quote Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post Share on other sites More sharing options...
BMP Posted May 10, 2010 Author Share Posted May 10, 2010 Om fendre og blåser er som jeg tror laget av PVC kan muligens lim til PVC gummibåter brukes. Men ser i beskrivelsen til de tokomponente at de er til bruk på PVC duk. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
REM Posted May 10, 2010 Share Posted May 10, 2010 Fendere ol. er som regel laget av Polyetylene, en av plasttypene som er nærmest umulig å lime. Quote Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjeldenutpå Posted May 10, 2010 Share Posted May 10, 2010 sika då ? Quote Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post Share on other sites More sharing options...
Ask Posted May 10, 2010 Share Posted May 10, 2010 Hei I ein annan og eldre tråd så har eg svara på dette. Den som leitar han finn. Det som dug er tokomponent Zodiaclim. Ask Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bonita I Posted May 10, 2010 Share Posted May 10, 2010 (edited) Jeg har med hell brukt hurtigtørrende Aralditt (to-komp): Fenderen hadde hengt foran dieselvarmer-eksosen, og hullet var ca 1/2 cm i dia. Gjorde godt rent rundt hullet, rubbet litt og lot limet tørke litt før jeg fyllte i - har holdt i to sesonger etterpå, så dette kan kanskje også være verdt å prøve Edited May 10, 2010 by Bonita I (see edit history) Quote BONITA I Link to post Share on other sites More sharing options...
Tilde Posted May 10, 2010 Share Posted May 10, 2010 Og hvor går grensen til å kjøpe seg nye fendere? Koster disse så mye at det er verdt å kjøpe to-kompenent lim for å reparere? For meg er fendere forbruksvare. Er de ødelagt, kjøper jeg nye. Likeså når de blir så møkkete og ødelagt i overflaten at de sverter. Det skylder vi hverandre når vi legger fendere mellom oss i trange havner Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Junke Posted May 11, 2010 Share Posted May 11, 2010 Blir ikke aralditt helt hardt? I så fall kan vel dett stripe opp skroget? (om ikke en fender strømpe blir brukt) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bartesam Posted May 11, 2010 Share Posted May 11, 2010 Araldit er vel det samme som epoksy det Quote Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts