Jazzmatazz Svart 20.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2010 Ja. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 21.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2010 Har den noen gang hatt max turtall på rundt 2500-2600 med propellen innkoblet? Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 21.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2010 Dett var merkelig, jeg har den samme motoren men med turbo og intercooler på 155 hk. Den skal ha 2600 med rett propell på fult. Er det ikke gamle dieselslanger som er tett. Det tyder på at det kommer ikke fram nok diesel! Sitér dette innlegget Link to post
Jazzmatazz Svart 21.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2010 Etter turteller å dømme har jeg aldri hatt over 1400rpm under belastning. Jeg har kun hatt båten i snart to mnd. Er ikke slike slanger da enten tette eller åpne,- bygger de seg tette over tid? Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 21.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2010 Ja de fores på etter hvert som årene går. Det var et merkelig fenomen. Forige eier må vite hva han har kjørt på i omdr. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 21.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2010 Grunnen til at jeg lurer litt er at jeg synes dette problemet har vært oppe tidligere...var kanskje en annen Ford.. Hvis motoren din er sånn noenlunde 100% og du har korrekt turtall som faktisk er 1400 omdr. på fullt, skulle det være svart etter deg... Soten skulle omtrent renne ut eksosen.. ok ok, satt litt på spissen, men i store trekk er det slik det vil se ut...når en "eldre" motor sliter med alt for stor belastning.. Har du ikke sort røyk, får motoren av en eller annen grunn for lite diesel...Regner med du har koblet fra wiren på regulatoren for å se om det var noe mer å hente på vandringen på pumpen? Anta det siden det er nevnt tidligere her.. har du hatt av oljepåfyllingslokket under gange? Går motoren jevnt eller er det tydelig beveglelse? Har du hatt oppe fødepumpen for å sjekke silen? Hvis ja, har du prøvd med en kanne med diesel og slange oppi direkte til fødepumpen? Hva sier forrige eier? Har han noe historikk? Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 21.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2010 Ja det kan være belgen i fødepumpen det er hull på. Den er der du pumper opp diesel med hånden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.