Pål`ern Startet 10.Mai.2010 Del på Facebook Startet 10.Mai.2010 Nivåbryteren til lensepumpa har begynt og svikte, så jeg skal bytte den ut. Kjøpte en i dag, og skulle montere den. Når jeg skulle ta ut den gamle, satt den i to små skruer (trodde jeg) Men når jeg tok ut de skruene løsnet bare den øvre del av nivåbryteren. Den nedre delen ser nesten ut som den er limt fast til bunnen av båten. Er dette vanlig, og hvilket lim bruker man til sånt. Ser for meg at det kan være kronglete og få ut den delen som er limt fast, men den må jo vekk, hvis jeg skal få byttet denne. Noen tips ??? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 10.Mai.2010 Del på Facebook Svart 10.Mai.2010 Det er vanlig å lime fast underdelen ja da alternativet med å skru fast sjelden er noe alternativ.. Sitér dette innlegget Link to post
Pål`ern Svart 10.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2010 Har du noen ide om hvordan jeg skal få vekk den gamle? Skal jeg bare prøve og brekke den løs ? Hvordan lim skal jeg bruke når jeg skal montere den nye ? Sitér dette innlegget Link to post
Talum Svart 10.Mai.2010 Del på Facebook Svart 10.Mai.2010 Et bilde hadde vel gjort seg Sitér dette innlegget Link to post
Pål`ern Svart 10.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2010 Kan prøve og få tatt et bilde i morgen........, men hvordan lim bruker man til og feste dette? Bruker man sikaflex? Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 11.Mai.2010 Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 Jag skulle inte limmat fast länspumpen i båten. Alla maskiner kan behöva tas ut för service, så även länspumpar. Mitt förslag är att Du bockar en L-vinkel av aluminium t ex 5 x 50 mm, och fäster pumpen på denna och så skruvar Du fast vinkelen på ett skott. Då slipper Du att borra hål som kan släppa in slagvatten i båtkonstruktionen. Sitér dette innlegget Link to post
tofte2 Svart 11.Mai.2010 Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 Hei. Bruk Tec7, det funker på alt: http://www.novatech.as/Tec7-434.aspx Dette er hentet fra hjemmesiden deres: Kan TEC7 brukes under vann? Ja. TEC7 kan både lime, fuge og tette selv under vann. Sitér dette innlegget Link to post
tuborg Svart 11.Mai.2010 Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 Lage en brakett som du limer fast er bra. Jeg vil tro epoxy fungerer bra. men husk uansett å rubbe på flatene med sandpapir så limet biter skikkelig. Jeg lagde brakett av aluminium for ett par år siden, nå har jeg trebåt hvor denne braketten altid blir liggende i saltvann i kjølen men den er nå nesten ittet helt i stykker. Jeg ville gått for ett annet materiale. for eksempel messing eller glassfiber. Unsk å montere nivåbtyteren et par cm. over pumpeinntaket så du er sikker på att pumpa ikke blir stående å suke luft. da syker den fort. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.