Jump to content

Glomex RA 210 splitter og AIS sender kan dette brukes ?

Enzo

Recommended Posts

Jeg har kjøpt en slik

una-sola-antenna-per-vhf-am-fm-e-ais-lo-splitter-ra201-di-glomex-P191185.jpg

Jeg skal koble den på VHF antennen til masten, der skal jeg så koble inn FM antennen og AIS i tillegg.

Jeg har en PRO AIS men ser nå at bakpå esken til splitteren så står det følgende.

Only for listen only AIS devices. Not suitable for AIS transmitting devices.

Jeg har altså en AIS som både sender og mottar men sendingen foregår vel via GPS antennen og ikke VHFantennen eller tar jeg feil og faktisk ikke kan bruke denne dingsen ?

Redigert av Enzo (see edit history)
Jeg har altså en AIS som både sender og mottar men sendingen foregår vel via GPS antennen og ikke VHFantennen eller tar jeg feil og faktisk ikke kan bruke denne dingsen ?

Du tar feil :smiley: AIS sender og mottar på VHF. GPS-antennen bidrar kun med data om båten din sin posisjon lokalt. Leamikken du nevner sørger for at ikke AIS-mottakeren blåses av det høye signalet fra VHF-en. Den har ikke tilsvarende funksjon for å verne VHF-en mot signal fra AIS-en.

Redigert av Tintin (see edit history)
Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...