Jump to content

Hvor lang må en utrigger være i forhold til båten?

TICORA

Recommended Posts

Har fått et gunstig tilbud om båtplass i Oslofjorden men er nå blitt usikker. I følge han som skal leie ut er utriggerne på 4.5 meter og kan passe for båter til 30fot. Sjekket litt på nettet og det er lite svar å få men en leverandør sier maks lengde er 1.5meter lenger enn utrigger, dvs 6m og ca 18-20fot.

Har noen noe kunnskap og erfaringer om hva som er maks lengde?

"Hvor lang er din?"

Jeg har fått ny plass og der er utrigger 6 meter, total lengde på båten er 9 mtr. Båten er ikke på vann enda så jeg har ikke fått testet hvor praktisk eller upraktisk dette er...

Tror nok at baugspydet kommer til å gå litt inn på brygga for å "stjele" litt plass.

Men på Marexen din kan du vel gå inn via badeplattformen ? da kan du jo bakke inn ?

Om du bakker inn så mister du normalt litt av lengden da utriggerne ofte er formet som en v innerst. Jeg fikk dessuten klar melding fra havnesjefen at man SKULLE fortøye med nesa inn, da utriggerne var konstruert for dette....

Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben..

8 meter utrigger til 34 fot båt, 12 meter utrigger til 47 fot båt

Jeg har 44 fot LOA. Har en 10 meter på ene siden og en 8 meter på andre siden. Dette funker bra.

et par meter kortere enn båten er OK - men ikke kortere mener jeg. Man må ha god vinkel (dvs ikke for skrå) både foran og bak

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...