TICORA Startet 11.Mai.2010 Del på Facebook Startet 11.Mai.2010 Har fått et gunstig tilbud om båtplass i Oslofjorden men er nå blitt usikker. I følge han som skal leie ut er utriggerne på 4.5 meter og kan passe for båter til 30fot. Sjekket litt på nettet og det er lite svar å få men en leverandør sier maks lengde er 1.5meter lenger enn utrigger, dvs 6m og ca 18-20fot. Har noen noe kunnskap og erfaringer om hva som er maks lengde? "Hvor lang er din?" Sitér dette innlegget Link to post
Vidar B Svart 11.Mai.2010 Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 (redigert) 8 meter utrigger til 34 fot båt, 12 meter utrigger til 47 fot båt Redigert 11.Mai.2010 av Vidar B (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazy Svart 11.Mai.2010 Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 Jeg har fått ny plass og der er utrigger 6 meter, total lengde på båten er 9 mtr. Båten er ikke på vann enda så jeg har ikke fått testet hvor praktisk eller upraktisk dette er... Tror nok at baugspydet kommer til å gå litt inn på brygga for å "stjele" litt plass. Men på Marexen din kan du vel gå inn via badeplattformen ? da kan du jo bakke inn ? Sitér dette innlegget Link to post
Aquadoren Svart 11.Mai.2010 Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 Om du bakker inn så mister du normalt litt av lengden da utriggerne ofte er formet som en v innerst. Jeg fikk dessuten klar melding fra havnesjefen at man SKULLE fortøye med nesa inn, da utriggerne var konstruert for dette.... Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
Bitteliten Svart 11.Mai.2010 Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 8 meter utrigger til 34 fot båt, 12 meter utrigger til 47 fot båt Jeg har 44 fot LOA. Har en 10 meter på ene siden og en 8 meter på andre siden. Dette funker bra. et par meter kortere enn båten er OK - men ikke kortere mener jeg. Man må ha god vinkel (dvs ikke for skrå) både foran og bak Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 11.Mai.2010 Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 Hadde tidligere 6m utriggere til min 36 fot (11m) båt. Jeg rygget da inn for å få "tyngden" av båten innover. Gikk veldig greit det Nå ligger jeg forøvrig longside på egen flytebrygge - ok det også Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.Mai.2010 Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 Ved korte utriggere kan det være en ide å bakke inn. Regner med at man da bruker spring for å holde baugen på plass. Men tenk også på at båten skal ligge trygt den dagen det blåser 20m/s Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 11.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 Bakker inn i dag og kommer ikke helt inn da utriggerene har en trekantet brygge innerst. 4,5m utrigger er for lite for min båt uansett mener jeg. Ser av svarene at lengden bør være min 7,5m. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 12.Mai.2010 Del på Facebook Svart 12.Mai.2010 Det er vel også bestemmelser i havna som sier hvor lang båt du har lov til å ha i den båsen. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.