Fabok Startet 11.Mai.2010 Del på Facebook Startet 11.Mai.2010 Har en GH 14 som jeg lurte å ha lanterner på, har forstått det sånn at jeg trenger akter(hvit), topp(hvit), styrbord(grønn) og babord(rød). Men finnes det sånne lanterner, gjerne i combi som har innebygd batteri som er lett å feste og ta av? Gjerne en slags magnet som feste-mekanisme. På forhånd takk for alle svar! Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 11.Mai.2010 Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 Denne http://www.jula.no/rustfri-lanterne-130684 Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Gunga Din Svart 11.Mai.2010 Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 http://www.seasea.se/El/Belysning/Lanterno...PP&KOMBI__2 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Poseidon Svart 11.Mai.2010 Del på Facebook Svart 11.Mai.2010 Har en GH 14 som jeg lurte å ha lanterner på, har forstått det sånn at jeg trenger akter(hvit), topp(hvit), styrbord(grønn) og babord(rød). ..... Det du viser til her gjelder for seilbåter. I tillegg trenger du en hvit topplanterne for å vise omverden at du ikke drives frem av seil, men har motor (Du kan eventuelt fjerne/blende akterlanterne og erstatte den med en rundtlysende hvit som da får funksjonen både akterlanterne og topplanterne, dvs til sammen rundtlysende. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Fabok Svart 12.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2010 (redigert) Det du viser til her gjelder for seilbåter. I tillegg trenger du en hvit topplanterne for å vise omverden at du ikke drives frem av seil, men har motor (Du kan eventuelt fjerne/blende akterlanterne og erstatte den med en rundtlysende hvit som da får funksjonen både akterlanterne og topplanterne, dvs til sammen rundtlysende. Nevnte topp men er det nok med rundtlysende hvit eller trenger jeg styrbord og babord lanterner også da? Igjen takk for alle svar og alle svar som kommer! Redigert 12.Mai.2010 av Fabokano (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 12.Mai.2010 Del på Facebook Svart 12.Mai.2010 Rundtlysende holder så lenge du ikke går raskere enn 7 knop, hvis ikke hukommelsen svikter meg. Vi har samme båt på hytta, og har litt på spøk vurdert å ta en vanlig arbeidshjelm og montere en rundtlysende på toppen samt rød og grønn lanterne på hver side. Med ett lite lommelyksbatteri og en bryter skulle vi da være korrekt "antrukket" for nattseilas.... Hvis du ønsker å kødde litt med møtende båter kan du jo bare snu deg 180 grader i noen sekunder..... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Fabok Svart 12.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2010 Lurte på denne her : Navi Light Ser denne brukenes ut eller bør jeg finne noe annet? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.