Mulligan Svart 29.November.2010 Del på Facebook Svart 29.November.2010 Dette må jo ha noe med forbudstiden Det har det. Han hadde 16 båter. Alle raskere enn båtene til Toll/Tull. Det er sikkert noen her som har ferieseilt forbi huset hans. Det ble laget film om ham. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 29.November.2010 Del på Facebook Svart 29.November.2010 Erindre noe av denne filmen, men var ikke dette mellom Sverige og Finland ? Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Mulligan Svart 29.November.2010 Del på Facebook Svart 29.November.2010 Der og. Men han var også i Larvik og Drøbak. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 29.November.2010 Del på Facebook Svart 29.November.2010 (redigert) Må smile litt av dette siden min tippoldefar som i 1839 gav i trykken et av mange propagandaskrift mot alkohol-onde: "Drukkenskabets Følger", basert på en preken om emnet. Joda han var prest og stortingsmann og kjempet hele sitt liv mot drukkenskapens onde Han gikk under navnet: "Den strenge presten" Redigert 29.November.2010 av Jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
adeneo Svart 29.November.2010 Del på Facebook Svart 29.November.2010 Jeg er fortsatt ikke helt overbevist om at dette ikke er Hinkel Pinkel, men siden ingen andre vet navnet på denne karen, så får jeg tippe på at det er Ernst Bremer det er snakk om! Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 29.November.2010 Del på Facebook Svart 29.November.2010 Godt tippet. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 29.November.2010 Del på Facebook Svart 29.November.2010 Hva vant jeg??? Du kan sende meg premien per post Mulligan. Adressen er : Kjell T. Ring co/ DD.MM Henrik Ibsens Gate 1 0010 Oslo Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 29.November.2010 Del på Facebook Svart 29.November.2010 Er det ikke der advokatene Sue, Grabbit & Runne holder til? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 29.November.2010 Del på Facebook Svart 29.November.2010 Joda, men det er også flere leiligheter i bygget. I min oppgang bor også Nina Zist, Ove Ralt, Pelle Khan, Pia Nuth, Ruth Ch. Bane, Stina Gryn, Willy Nickersen, Wanda List, Tom Bola og helt borterst i gangen bor Tarjei Feil. Vi har også noen nye landsmenn her i "blokken", og rett under meg bor ekteparet Ali Minium og Leah Laus, de er ikke gift men har sønnen Buster Minal i sammen. I etasjen over bor blant annet Harry De Finnth og Knut SkoLizza, slik at mangfoldet er stort, men nok om mine boforhold, hva er premien??? Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 29.November.2010 Del på Facebook Svart 29.November.2010 Gjør som meg..... Invester i hus i "spania" ... og hold ut i Norge til du fyller 50 år.!!! Deretter flytter man til varmere strøk. Og slipper avgiftslandet Norge ;-) deilig..... Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 30.November.2010 Del på Facebook Svart 30.November.2010 Men før man flytter til f.eks Spania så tror jeg det kan være greit å sjekke ut hvordan det egentlig står til med skatter og avgifter der siden en del tror at der er alt gratis og f.eks dokumentavgift til staten, eiendomsskatt, renovasjonsavgift, inntektsskatt og skatt ved salg av bolig ikke eksisterer! Med mindre man skal leve på luft og kjærlighet i kombinasjon med billigere tobakk og alkohol? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Mulligan Svart 30.November.2010 Del på Facebook Svart 30.November.2010 i kombinasjon med billigere tobakk og alkohol? Nå tror jeg ikke det er slik at alle nordmenn som flytter til Spania raver rundt med hodet inne i ei røyksky. Det er også mange som av helsemessige grunner får et bedre liv. Og jeg vet at mange også setter pris på golfbaner som er spillbare 12 måneder i året. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 30.November.2010 Del på Facebook Svart 30.November.2010 Nå var det avgiftene (påstått mangel på) jeg tillot meg å kommentere siden det var begrunnelsen for å flytte til Spania, men helseeffekten kan uten tvil være et viktig poeng, kanskje sågar viktigere, etter mitt syn. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Hansi Svart 30.November.2010 Del på Facebook Svart 30.November.2010 (redigert) Tråden startet med en svenske som hadde lagt seilbåten igjen i Nord Norge uten å kontakte tollmyndighetene på forhånd. Foreløpig er vi kommet til Spania hvor klimaet visstnok skal ha en viss helsebringende effekt skrives det. Om klimaet har noen innvirkning på avgiftsgrunnlaget skrives det ikke noe om. Hvor ender tråden mon tro ? Redigert 30.November.2010 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 30.November.2010 Del på Facebook Svart 30.November.2010 WikiLeaks? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 3.Desember.2010 Del på Facebook Svart 3.Desember.2010 Endres tollreglene for vinteropplag? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Kaskazi Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 Er postet under nyheter, men siden vi har medlemmer fra de andre Nordiske land lager jeg en egen 'skrekk og advarsel' sak ut av dette. Mulig nordmenn også kan komme i tilsvarende situasjon ved å la båten ligge i Sverige eller Danmark. Svenske tollmyndigheter: - Pengene må betales Svensken har min sympati her, men gjelder dette hvis vi legger igjen våre båter i Sverige for vinterlagring også? Eller kanskje svenskene er litt mer menneskelige? Jeg har fått informasjon fra verftet i Sverige der jeg oppbevarer båten om vinteren: "Som ni säkert känner till har det varit en del aktiviteter på våra respektive Tullverk avseende svenska båtar i Norge och norska båtar i Sverige. Regelverket i Sverige, som få känner till och ännu färre håller sig till, är ganska strängt. En båt ej hemmahörande i EU får inte lämnas av ägaren inom EU ens för en kortare period (1-2 veckor). Lämnas båten inom EU skall den tullas in med 25% av båtens värde i tull. Tidigare har jag inte betraktat detta som ett problem eftersom svenska Tullverket har undvikit frågeställningen men jag har det senaste året känt att frågan fått mer prioritet." Mao. de svenske tollmyndighetene begynner å røre på seg i dette spørsmålet de og. Løsningen er at verftet oppretter tollager. Regner med at dette er interessant for de mange nordmenn som har båt i opplag i Sverige under vinterhalvåret! Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 Kan vi ikke komme oss endelig inn i EU og slippe alt dette tullet? Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Sydvesten Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 Norge blir nok medlem, men etter Albania... sitert fra siste EU valg.... av Jan Otto Johansen... Dessverre så tror jeg har har rett. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Kaskazi Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 EU-medlemskap ville løst problemet, men er i dag ren ønsketenkning. De som har båt i opplag i Sverige bør ta kontakt med sitt verft og be om at båten dekareres for fritollager. Ellers kan må få en ubehagelig regning i posten! 25 % av båtens verdi. Tror dessuten at man ikke kan benytte båten i norsk farevann hvis den er inndeklarert i Sverige uten igjen å gjeninnføre båten til Norge og betale ytterligere 25 % i moms, da til den norske stat! Det kan bli kostbart... Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 Noe tynn grunn for å ønske EU-medlemskap... Tror vi har mest igjen for å stå utenfor. Tenk bare på finanskrisa og hvor lite vi ble rammet... Og hvor går oljefondet når diverse EU-land går konk hvis vi er med? Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Fiskmåsen Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 Det er klart at det er mye for og imot med EU. En stor fordel som medlem er at man kan sende forbrytere hjem til sine hjemland umiddelbart etter dom. I Norge derimot, må man ha avtale med hvert enkelt land for hjemsendelse av forbrytere. Alt innom EU er nemlig innenriks, og Danmark f.eks behøver ikke avtale med forbryterens hjemland for å returnere denne hjem for soning! Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 15.Juli.2011 Del på Facebook Svart 15.Juli.2011 Nå blir det ( kanskje ) forandringer..... http://stavangeravisen.com/art.asp?id=62791 Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 15.Juli.2011 Del på Facebook Svart 15.Juli.2011 Kollege min skulle overvintre med sin båt i Oslo men ombestemte seg på grunn av saken med svensken. Han sin båt er på 10 millioner og norske samfunnet blir der av minimal 200.000kr som han skulle ha brukt der i vinter. Han er ikke alene en om slik avgjørelse og totalsum over hele landet blir sikkert mer en tollvesenet har beregner med (om hjerne hos dem virker ovehoved) Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Roger jo Svart 2.Januar.2015 Del på Facebook Svart 2.Januar.2015 Det Gikk Bra. http://www.knbf.no/archives/2014/06/tolltullsaken_a.php Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.