Jump to content

Full forvirring rundt båtfører reglene!

mateco

Recommended Posts

Huff. Begynte å lese på diskusjonen på vg-nett, jeg. Huff. Usaklige greier ass.

Tilbake til saken med fare for å gå litt of topic igjen, så håper jeg at de finner ut av dette her. og jeg håper ikke at regelverket skal gå utover yngre barn. Hvis man ikke får lov til å kjøre båt før man er 14 år (hvis det er det som er tilfelle, da), senker det erfaringen til videre generasjoner ved at de ikke får båtkjøringen "inn i blodet" tidligere. Det er småkjøring som barn som gir dyktige båtførere. mener jeg, da.

Vil og legge til at jeg veit veldig lite om hvordan systemet er nå...

Nå snakkes det bare om fritidsbåt i denne reportasjen....så då blir eg og forvirret. Om båten er under 8meter, går under 10 knop, og har under 10hk...da er det fritak fra regel om båtførerbevis. Altså også fritatt fra aldersbestemmelser, som kommer inn under båtførerbeviset. Så poden på 14 og jentungen på 11 får lov å kjøre snekka aleine uten regelbrudd.

Men det er jo ein fritidsbåt. Kan pappen bli tatt for regelbrudd pga at det er ein fritidsbåt, når båten er mindre en gitte krav til båtførerbevis? Er det eg som leser feil, eller er det ei gråsone der?

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...