josefsen Startet 12.Mai.2010 Del på Facebook Startet 12.Mai.2010 (redigert) Hei. Jeg holder på å montere propeller på et Bravo Three drev, har fått på den innerste propellen men da jeg skulle sette på den ytterste så virker det som de går imot hverandre.... skal det en skive imellom propellene? Et annet problem jeg har er at instrumentet ikke følger med på tilt opp og ned, trim indikatoren må justeres slik at triminstrumentet viser riktig, er det mulig å justere dette noen vei. Det gir noe utslag men det er bare helt oppe. Noen som vet? Redigert 12.Mai.2010 av josefsen (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 22 Sport, 350 Mag mpi www.ulyd.net Link to post
Shiny Svart 12.Mai.2010 Del på Facebook Svart 12.Mai.2010 På mitt 3X drev har jeg std Bravo propeller, og der er det ingen skive mellom. Den bakerste har en flens som går inni den forreste. Vedr trim justering er sensoren på ene siden av transomen. Er slide spor i denne, løsne skruene og vri til du får utslag på instrument feks med drev inne. Har rep boka i båten, men du finner sikkert noe på nett om dette. Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
Blanco Svart 12.Mai.2010 Del på Facebook Svart 12.Mai.2010 Begge propellerne skal ha en kon ring satt på før propellen monteres. Husk grease så du får de av igjen neste gang. Hvis du har Smart Craft instrument, altså nyere Bravo drev, gjøres justeringen på instrumentet og ikke på giveren på drevet. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
alden Svart 12.Mai.2010 Del på Facebook Svart 12.Mai.2010 Propellen skal ligge ann mot ett trustlager som går i mot en kon på akselen.Dette må tres inn på akselen før propellen.Det er også ett slikt lager forran den første propellen. Disse lagerene pleier å bli sittende igjen på akselen når man tar av propellene,men kan lett løsnes med ett skrujern e.l. Kan kanskje ha følgt av med propellen og så løsnet senere. Ligger kanskje der hvor propellen ble renset eller lagret i hvinter.Lageret ser ut som en tykk skive med en konus inv. på den ene siden og en utvendig konus på den andre.Trimgiverne kan justeres men husker ikke helt hvordan jeg gjorde dette.Står en del om dette i manualen.De sitter på hver side av akselen som fester "plata" som drevet er montert på.Må av dersom akselen skal ut. Sitér dette innlegget Link to post
josefsen Svart 14.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2010 Takk for gode svar, fant trustlager hos min lokale pusher, dette var knall dyrt (530 + Mva) og måtte sef. bestilles fra langtbortistan. Ser ut som jeg må vente en uke til før en går på vannet.... Kjedelig Sitér dette innlegget Windy 22 Sport, 350 Mag mpi www.ulyd.net Link to post
Teerex Svart 30.Mai.2010 Del på Facebook Svart 30.Mai.2010 det er vel ikke akkurat et trustlager, men en trustskive det er snakk om ? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
josefsen Svart 30.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2010 Det har du helt rett i. Sitér dette innlegget Windy 22 Sport, 350 Mag mpi www.ulyd.net Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.