Tidi Startet 12.Mai.2010 Del på Facebook Startet 12.Mai.2010 Har nylig skiftet motor i båten. "Nye" motoren er helt lik den gamle -en Ford 2712 80 hk. Motoren gir vanligvis 2400 omdr. Nå får jeg kun 2100 på fullt. Pleier å marsje på 1900 omdr, noe som gir ca 7 - 7,5 knop. Får samme farten nå med 1900 omdr, men har altså ikke mer en 2100 å gi. Alle filtre er skiftet og båten er relativt ren under. Har stilt på dieselpumpen uten at dette har hjulpet. Merker også at det er litt mer vibrasjoner i båten på tomgang. Får 2400 når jeg ruser motoren i fri. Noen tips om hva jeg bør sjekke? M.v.h Nauticatten Sitér dette innlegget Link to post
Lind Svart 6.Juni.2010 Del på Facebook Svart 6.Juni.2010 Hallo der.2400 omdr. på rusing med motoren i fri, er alt for lite. hadde noe lignende på min ford 2704et, men jeg manglet turtall under fart.det rettet seg ved å skru mateskruen på pumpa 1/2 omdr. opp.husker at jeg var i kontakt med kd-trading i Bergen, og de spurte om hva jeg fikk under rusing i fri.de hadde en teori om dette, men jeg husker ikke hva. ta kontakt med dem. det er trivelige gutter som har peiling.lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.