Jump to content

Mangler 300 omdr. på Ford 2712 - ønsker tips

Tidi

Recommended Posts

Har nylig skiftet motor i båten. "Nye" motoren er helt lik den gamle -en Ford 2712 80 hk.

Motoren gir vanligvis 2400 omdr. Nå får jeg kun 2100 på fullt. Pleier å marsje på 1900 omdr, noe som gir ca 7 - 7,5 knop. Får samme farten nå med 1900 omdr, men har altså ikke mer en 2100 å gi.

Alle filtre er skiftet og båten er relativt ren under. Har stilt på dieselpumpen uten at dette har hjulpet. Merker også at det er litt mer vibrasjoner i båten på tomgang. Får 2400 når jeg ruser motoren i fri. Noen tips om hva jeg bør sjekke?

M.v.h

Nauticatten

• 4 uker senere...

Hallo der.2400 omdr. på rusing med motoren i fri, er alt for lite. hadde noe lignende på min ford 2704et, men jeg manglet turtall under fart.det rettet seg ved å skru mateskruen på pumpa 1/2 omdr. opp.husker at jeg var i kontakt med kd-trading i Bergen, og de spurte om hva jeg fikk under rusing i fri.de hadde en teori om dette, men jeg husker ikke hva. ta kontakt med dem. det er trivelige gutter som har peiling.lykke til

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...