Jump to content

Selge/bytte båt?


olpi

Recommended Posts

Liten undersøkelse:

Ser at det kommer flere båter til salgs på internett nå.

Artig å høre hvor mange her på forumet som skal selge/bytte båt nå i høst.

Hva er årsakene til det??

 

 

Vurderer selv om jeg skal bytte båt nå. Mulig jeg fremdeles har 3-fot syken :yesnod:

 

Har byttet etter 2-3 sesonger de siste årene. Kona er ikke like blid hver gang. Jeg bytter bil hvert 2-3 år også (det taper man jo litt på).

Må jo prøve litt forskjellig. Lever jo bare en gang.

 

 

Hva med dere?

 

:yesnod:

Link to post
Share on other sites

Liten undersøkelse:

Ser at det kommer flere båter til salgs på internett nå.

Artig å høre hvor mange her på forumet som skal selge/bytte båt nå i høst.

Hva er årsakene til det??

Bare spekulasjon, men det kan være så enkelt at mange har skaffet seg båt for sesongen i år og ønsker å kvitte seg med den før vinteren.  Eller at folk har fått så god råd at 3-fot syken slår ut i full blomst.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Har akurat byttet båt.

 

Denne var egentlig bare tenkt som ett mellom stadie til neste båt, som jeg foreløpig ikke har plass til, men står på venteliste for større plass.

 

Er imidlertid så fornøyd med både plass og komfort i nybåten at jeg nok beholder den en god stund.  

 

Kommer nok til å mekke og justere og installere, og først når ALLT er perfekt slik jeg vil ha det, og potensialet for forbedringer er over, ja da først selger jeg  :yesnod:

 

Og slik var det sist også :yesnod:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Hvis jeg bare viste hva jeg skal kjøpe etterpå. Er så fornøyd med konseptet med båten min - selv om det er myyyyyeee som kunne har vært gjennomført på en bedre måte.

 

Nei, jeg lever i håpet at det før eller senere kommer er MacGregor 32 eller Odin 999 som blåser i trailbarheten men tar ellers med alle de andre egenskapene. Hvis ikke så blir det en helt vanlig seilbåt om noen år....

Link to post
Share on other sites

Har solgt  men ikke funnet noen ny enda...... leter.......''

Mvh

 

Pjolter

Samme her. Har et inntrykk av at der er kommafeil i prisen på de båtene jeg vil ha.........

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Skal selge til våren/kjøper ny til neste vinter

 

Har hatt gode erfaringer med båten vår hittil, men trenger noe litt raskere til fremtidig bruk. Samme størrelse, bare raskere. (samboer begynner a bli litt lei av hjemturene).

Ellers er båten vi har nå VELDIG kjekk.

 

Ser etter en Scand 26, Windy, Draco etc..... MÅ være diesel... !!! Max 200 000.

Link to post
Share on other sites

.....

 

Kommer nok til å mekke og justere og installere, og først når ALLT er perfekt slik jeg vil ha det, og potensialet for forbedringer er over, ja da først selger jeg  :flag:

 

Og slik var det sist også :lol:

 

Kjenner meg igjen der. Kona har også registrert det og liker det dårlig. "du selger når du fått ordnet alt på båten/bilen slik du vil.." , sier hun.

 

Liker jo ikke å selge noe som ikke er bra. :flag:

 

Er i tenkefasen nå om dagen. Sikkert ikke så lurt å selge da båten egentlig dekker alle våre behov..... .

 

Har jo lyst på noe nytt også da  :flag:

 

Får tenke litt til...  :lol:

Link to post
Share on other sites

Det mangler et alternativ (som beskriver min virkelighet)  i pollen:

  • - har kjøpt båt - men har lyst på en til...... :flag:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Å nei, her skal det ikke selges noen båt, den er jeg altfor godt fornøyd med........,  :smiley:  det måtte kanskje være å bytte ut gummijolla med en som var et par fot større......, og event. kjøpt en gammel og svært rimelig åpen landsted båt for litt raskere turer på fjorden, men moderskipet...., nei det er ikke til salgs nei! :smiley:

 

 

:flag:

Båthilsen fra Fernanda.

Link to post
Share on other sites

Fløy mye på båtmesser for et par år siden. Regnet og akkederte og drømte om skikkelig stor seilbåt, minst 2x3-fotsyken. Kom til slutt til at en viktig forutsetning for en dyrere båt måtte ledsages av mer tid til å være i båten, og det regnestykket fikk jeg ikke til å gå opp.  Er veldig fornøyd med å ha en ganske velfungerende båt til en moderat pris, og har slått fra meg båtbytte i overskuelig framtid.

Så det måtte være om Lottogevinsten plutselig kom (men må i såfall begynne å spille igjen...)!

Link to post
Share on other sites

Har akkurat bytta Huwan pluss et mellomlegg i en 37 fots stålbåt,forsåvidt uinnredet men med endel utstyr.båten er ca 2 år gammel,veier ca 16 tonn ,dette blir et prosjekt fremover de nærmeste 2 åra,skal prøve å legge inn bilder etterhvert da det er nyttig med tips osv..båten er maskinert med en 180 hk marinisert nissan td,en skikkelig tungbygd sak!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...