Jump to content

Pakning til kokeapparat eksos

Windy37GM

Recommended Posts

God formiddag godtfolk.

Jeg har fått skjøtet på eksosrøret til Wallasapparatet vårt i båten pga dobbelt skrog i båten og "dustekontruksjon" fra Wallas. Da vi lagde (sveiset) røret brant korkpakningen opp. Nå har jeg vært på Clas Ohlson og kjøpt pakningsett og klippet til nye pakninger.

I sette fulgte det med korkpakning og gummipakning, har klippet til av begge.

rorogpakning.jpg

Hvilken rekkefølge ville Herrene på forumet lagt pakningene? Skrogside|Gummi|Kork eller skrogside|kork|gummi ?

pakningerpaa.jpg

BTW Noen som vet hvor varmt det eksosrøret blir?

mvh

bavaria32sport

Edited by Bavaria32Sport (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Jeg har aldrig montert kokeapparat, men har sett på gjenomføringen til Ebern. Før det første går røret skrått gjennom skroget slik at det ikke kommer vann inn. Gjennomføringen er laget med rør i rør for å hindre oppvarming av skroget.

Flensen som er festet mot skroget er festet i yttre rør som ikke bil varmt. Dette røret går inn i båten og avsluttes med en påsveiset skive i enden et lite stykke innenfor skroget. Selve eksosrøret går gjennom denne skiven og i senter av det ytterste røret og avsluttes kant i kant ved flensen på det ytre røret. Håper du fortod hva jeg mente.

Princess 435 volvopenta_sotw.gif

Pretty Woman, Oslo

Sikkert derfor det er såpass skrått såpass tidlig. Men bed så tykt skrog som jeg har funker det ikke.. Med vårt Wallas apparat fulgte kun den stussen vi har skjøtet med. Og korkpakningene. Nå har jeg pratet med en kompis, så jeg lager 1-2 pakninger til av kork og skur det sammen etter å ha forseglet sårkantene med Tec7.

mvh

bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Wallasen har ikke særlig varm eksos, siden eksosvarmen benyttes til å varme den minste platen før den går ut. Så jeg vil tro dette vil fungere helt OK, enten du bruker kork eller gummi.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Takk. det ble gumi innerst og kork ytterst, pga gamle rester av lim m.m. Gummi fleket bedre.

Nå håper jeg det er tett!

mvh

Bavaria32sport

Edited by Bavaria32Sport (see edit history)