Comforthe Posted May 13, 2010 Share Posted May 13, 2010 Hei godt folk! I jeg mangler ett VDO kjølevanns temperatur instrument. I båten står det allerede en serie med VDO instrumenter. Disse virker, men er ikke nye. Kjøper jeg ett nytt instrument matcher ikke utseende, og det er uønsket her ombord. Noen som vet om ett sted jeg kan få tak i ett kjølevannstemperatur instrument som "matcher" de på vedlagte bilder i stil? Vennlig hilsen Simen Quote Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post Share on other sites More sharing options...
Mulligan Posted May 13, 2010 Share Posted May 13, 2010 Ser ut til å være VDO Oceanline instrumenter. Sånn front som du viser kan skaffes gjennom VDO forhandler. Det er Kellox som er importør. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
S/Y Ørnen Posted May 13, 2010 Share Posted May 13, 2010 Kellox har overdratt VDO agenturet til Sleipner, med den gunstige virkning at noen av prisene er blitt lavere. Du finner komplett liste i den nye Sleipnerkatalogen. VDO hos Sleipner katalogen finner du her: Sleipner katalog med priser, PDF OBS nedlast starter når du klikker på denne linken Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
index Posted May 13, 2010 Share Posted May 13, 2010 Jeg kjøpte et nytt på Biltema, og flyttet over VDO frontringen til dette. Limte den med litt Sikaflex. jeg måtte skifte da VDO giveren ikke passet til ny motor. Mulig jeg har det gamle instrumentet fortsatt, men det er kanskje eldre enn ditt.. Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
Comforthe Posted May 15, 2010 Author Share Posted May 15, 2010 Takk for gode svar. Jeg sjekket hos Sleipner, men ut i fra hva jeg kan se, har de ikke oceanline serien. Noen andre steder jeg kan kikke tro? Quote Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post Share on other sites More sharing options...
Bartesam Posted May 15, 2010 Share Posted May 15, 2010 Sjekk Ebay i Tyskland, Uk og USA. Der er markedet mye større med ditto tilgjengelighet. Quote Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars H. Posted May 15, 2010 Share Posted May 15, 2010 Til Wema-instrumenter kan en få både runde og firkantede "VDO Look alike" rammer. Lars H. Quote Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post Share on other sites More sharing options...
index Posted May 15, 2010 Share Posted May 15, 2010 (edited) Til Wema-instrumenter kan en få både runde og firkantede "VDO Look alike" rammer. Ikke nå lenger, desverre! Disse var vanlige før, men produseres ikke lenger til dagens instrumenter i følge Maritim. Jeg endte opp med å lime fast en frontring av gammel type til min nye Wema tankmåler, etter at Maritim hadde gitt opp å få ta i en korrekt ring. Edited May 15, 2010 by index (see edit history) Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
havsule Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Hei. Forhør deg her: http://www.vdo-instrumenter.dk/"]My link[/url] Har handlet til min båt fra 1984 her. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
havsule Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Prøver igjen da jeg så linken ikke virket, men adresse er riktig. http://www.vdo-instrumenter.dk/ Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
M/S Bastard Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Jeg har en ledig firkantet ramme, den kan du få. Selve instrumentet det sitter på skal kasseres da glasset er veldig matt Send meg en im om det er intressant Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts