Suzuki Startet 21.August.2004 Link til dette innlegget Startet 21.August.2004 veit noen om en innerliner har noen strukturell verdi på en seilbåt ? Min Joker har innerliner opp til og med køyene, og jeg har svært lyst til å sage noen huller i denne nede ved gulvet i forpiggen. Dermed kunne jeg få tilgang til stuerommene under forkøya uten å snu opp ned på alt som finnes i køya.. Spesielt ettersom vi ofte oppbevarer saker som på natten ligger i salongen i forpiggskøya på dagtid, f.eks ullpledd, bager osv. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
OT-flyktning Svart 21.August.2004 Link til dette innlegget Svart 21.August.2004 Det må du egentlig kunne bedømme selv: hvor sterk er laminatet, hvordan er den festet til skroget osv Jeg har selv innerliner i min båt som er bare et lag, kanskje 2, med glassfiber tykk noen steder, f eks i 'himmlingen' Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 21.August.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2004 hmm - den er relativt tykk og solid, men jeg har jo 45mm skrogtykkelse også da.. Jokeren er virkelig bygd etter prinsippet "safing" i all dimensjonering... kunne forsåvidt laminere forsterkninger på innsiden der jeg har lyst til å sage ut... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Sigurd Svart 22.August.2004 Link til dette innlegget Svart 22.August.2004 Jeg skar åpninger i Sagaen jeg en gang hadde for nettop som du sier å få lettere tilgang. Fikk også mye mindre kondens under madrassene med på kjøpet. Ikke skjær firkanta men rund pent av. Jeg lagde "hjørner" med radius ca 5-6cm. Det gjør mye for rest-styrken. Om du ødelegger helhets styrken i båten har jeg ikke peiling på, men tviler på det da du har 45mm tykkelse i skroget. Sitér dette innlegget Link to post
pete Svart 22.August.2004 Link til dette innlegget Svart 22.August.2004 Innerlineren er sannsynligvis på Jokeren brukt kun til å feste annen innredning og (antar Jeg) skottene som gir tverrskipsavstivning. Langskipsavstivning er nok ikke innerlineren en del av. Det er sikkert helt ok å lage disse åpningene. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 22.August.2004 Link til dette innlegget Svart 22.August.2004 Hej Suzuki ! Tror sikkert du kan ta upp några extra hål !!! har du 45 mm i skrovet kan du sikkert plocka bort hele innerlinern! er du minsta usikker kan du ju plasta litt runt öppningen, men jag tror det er helt onödigt! Har det gått bra på ferien, med lillmatrosen? hur langt kom ni? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.