Jump to content

Innerliner


Suzuki

Recommended Posts

veit noen om en innerliner har noen strukturell verdi på en seilbåt ? Min Joker har innerliner opp til og med køyene, og jeg har svært lyst til å sage noen huller i denne nede ved gulvet i forpiggen. Dermed kunne jeg få tilgang til stuerommene under forkøya  uten å snu opp ned på alt som finnes i køya.. Spesielt ettersom vi ofte oppbevarer saker som på natten ligger i salongen i forpiggskøya på dagtid, f.eks ullpledd, bager osv.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

hmm - den er relativt tykk og solid, men jeg har jo 45mm skrogtykkelse også da..

Jokeren er virkelig bygd etter prinsippet "safing" i all dimensjonering...

 

kunne forsåvidt laminere forsterkninger på innsiden der jeg har lyst til å sage ut...

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Jeg skar åpninger i Sagaen jeg en gang hadde for nettop som du sier å få lettere tilgang. Fikk også mye mindre kondens under madrassene med på kjøpet. Ikke skjær firkanta men rund pent av. Jeg lagde "hjørner" med radius ca 5-6cm. Det gjør mye for rest-styrken. Om du ødelegger helhets styrken i båten har jeg ikke peiling på, men tviler på det da du har 45mm tykkelse i skroget.

Link to post
Share on other sites

Hej Suzuki !

 

Tror sikkert du kan ta upp några extra hål !!!

 

har du 45 mm i skrovet kan du sikkert plocka bort hele innerlinern!  :cheers:

 

er  du minsta usikker kan du ju plasta litt runt öppningen, men jag tror det er helt onödigt!

 

 

Har det gått bra på ferien, med lillmatrosen? hur langt kom ni?

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...