erund Startet 13.Mai.2010 Del på Facebook Startet 13.Mai.2010 Pumpen tar ikke vann i skåla under pumping med hendelen i åpen stilling (kranen er også åpen). Den er trolig ikke eldre enn 3 år gammel. Har hatt båten nylig på land for vårpuss og kunne ikke se noe tett i hullet i bunnen heller. Hva kan årsaken være? Defekt pumpehus? Ellers må jeg si at pumpehuset virker tregt og tungt da den fungerte tidligere. Måtte bruke matolje i skåla enkelte ganger får å smøre pumpen, men allikevel ganske tungt. Er det bedre å bytte pumpehuset av et annet merke som f.eks. Jabsco selv om toalettet er av TMC - sikkert kompatibelt? Sitér dette innlegget Mvh erund Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A Link to post
torbi Svart 13.Mai.2010 Del på Facebook Svart 13.Mai.2010 prøv å pumpe i en stund, regne med det er luft i systemet, det skjedde i hvertfall i min båt.no tar eg meg en Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
erund Svart 13.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2010 Har pumpa tusenvis ganger at armen min ga opp til slutt . tar jeg og i kveld! Sitér dette innlegget Mvh erund Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A Link to post
Seasu Svart 13.Mai.2010 Del på Facebook Svart 13.Mai.2010 Tipper på en av disse er feilene. 1. O ringen i stemplet er gått av. Da vil det heller ikke virke når du pumper ut ! 2. Inne i selve mekanismen sitter det på mitt 2 eller 4 enveisklaffer/ventiler. Hvis disse er ute av stilling skjer det ingen ting. I mitt tilfelle var det dratt tang inn slik at disse klaffventilene ikke virket. Sjekk evt lufting at du ikke har trykk på systemet. Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 13.Mai.2010 Del på Facebook Svart 13.Mai.2010 Har selv hatt tcm toalett bare noe dritt opplevde det samme som deg flere ganger har nå jabsco pumpetoalett og opplever ikke sånne ting med det mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.