Jump to content

TMC toalett pumpehus i trøbbel

erund

Recommended Posts

Pumpen tar ikke vann i skåla under pumping med hendelen i åpen stilling (kranen er også åpen). Den er trolig ikke eldre enn 3 år gammel. Har hatt båten nylig på land for vårpuss og kunne ikke se noe tett i hullet i bunnen heller. Hva kan årsaken være?

Defekt pumpehus?

Ellers må jeg si at pumpehuset virker tregt og tungt da den fungerte tidligere. Måtte bruke matolje i skåla enkelte ganger får å smøre pumpen, men allikevel ganske tungt.

Er det bedre å bytte pumpehuset av et annet merke som f.eks. Jabsco selv om toalettet er av TMC - sikkert kompatibelt?

Mvh erund

Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A

Tipper på en av disse er feilene.

1. O ringen i stemplet er gått av. Da vil det heller ikke virke når du pumper ut !

2. Inne i selve mekanismen sitter det på mitt 2 eller 4 enveisklaffer/ventiler. Hvis disse er ute av stilling skjer det ingen ting.

I mitt tilfelle var det dratt tang inn slik at disse klaffventilene ikke virket.

Sjekk evt lufting at du ikke har trykk på systemet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...