beauty of aqua Posted May 13, 2010 Share Posted May 13, 2010 Da jeg titte ned i motorrommet i dag så oppdaget jeg en ørliten lekkasje rundt pakkboksen. Turnet en halv omr på fettpressen,men det så ikke ut til og hjelpe.turnet litt til,men da så det ut til at vondt ble verre. Forrige eier sier at det er helt normalt at aksling båter lekker litt vann...Vil liksom ikke helt akseptere dette svaret.. Er det her noen pakninger eller lignende som skal byttes regelmessig. drypper ca en dråpe hvert 10 sekund kan jeg tenke meg Quote mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post Share on other sites More sharing options...
SandAnker Posted May 13, 2010 Share Posted May 13, 2010 Har du talg pakning fra sleipner kan du stramme til denne litt Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
index Posted May 13, 2010 Share Posted May 13, 2010 Er det talgpakning skal den lekke noen dråper i minuttet! Strammer du så mye at den ikke lekker så vil pakkboksen gå varm og tetninger og aksling ta skade. Er det derimot en pakkboks med simmerringer, skal den holde tett. Men disse igjen er følsomme for overivrig smøring, presser du inn for mye fett spretter ringene ut og lekkasje er et faktum! Så her må du finne ut hvilken type pakkboks du har, og behandle den deretter... Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
Bartesam Posted May 13, 2010 Share Posted May 13, 2010 Talgpakninger skal lekke. Det er for å smøre aksel, ellers vil aksel bli stygg på det stedet talgpakningene tetter rundt aksel. Viktig med fett fra tid til annen der for å smøre pakningene Quote Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post Share on other sites More sharing options...
Janoho Posted May 14, 2010 Share Posted May 14, 2010 vel, talgpakninger skal dryppe når man kjører men ikke når akselen er i ro. Din lekker så lite så det spørs om det er noe å bry seg med. Du kan evt. vri på mutteren som strammer pakningen lite grann, viktig at du ikke strammer mye her (varmgang) Disse pakningene byttes bare ved større lekkasjer. Jon Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.