Jump to content

utett pakkboks vp tamd 60

beauty of aqua

Recommended Posts

Da jeg titte ned i motorrommet i dag så oppdaget jeg en ørliten lekkasje rundt pakkboksen.

Turnet en halv omr på fettpressen,men det så ikke ut til og hjelpe.turnet litt til,men da så det ut til at vondt ble verre.

Forrige eier sier at det er helt normalt at aksling båter lekker litt vann...Vil liksom ikke helt akseptere dette svaret..

Er det her noen pakninger eller lignende som skal byttes regelmessig.

drypper ca en dråpe hvert 10 sekund kan jeg tenke meg

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Er det talgpakning skal den lekke noen dråper i minuttet! Strammer du så mye at den ikke lekker så vil pakkboksen gå varm og tetninger og aksling ta skade. Er det derimot en pakkboks med simmerringer, skal den holde tett. Men disse igjen er følsomme for overivrig smøring, presser du inn for mye fett spretter ringene ut og lekkasje er et faktum! Så her må du finne ut hvilken type pakkboks du har, og behandle den deretter...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Talgpakninger skal lekke. Det er for å smøre aksel, ellers vil aksel bli stygg på det stedet talgpakningene tetter rundt aksel. Viktig med fett fra tid til annen der for å smøre pakningene :smiley:

Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter

vel, talgpakninger skal dryppe når man kjører men ikke når akselen er i ro.

Din lekker så lite så det spørs om det er noe å bry seg med.

Du kan evt. vri på mutteren som strammer pakningen lite grann, viktig at du ikke strammer mye her (varmgang)

Disse pakningene byttes bare ved større lekkasjer.

Jon