Mal Posted May 14, 2010 Share Posted May 14, 2010 Har en Eberspicher D3L som bare går å går uansett hvilken stilling bryteren står i.Skiftet til ny bryter men det samme da.Dieselpumpen går heller ikke.Har noen vært borti det samme?. Mal Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjeldenutpå Posted May 14, 2010 Share Posted May 14, 2010 Dersom pumpa ikkje går(slik at varmeren kan starte) så trur eg vifta skal stoppe etter ei stund. Dersom vifta di går uansett og aldri stopper, så kanskje det kan være ein feil i blikkboksen(hjernen)... kanskje nokon i havna du kan låne av og teste? Quote Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post Share on other sites More sharing options...
Jawik Posted May 14, 2010 Share Posted May 14, 2010 Hei og velkommen til BP. Muligens du kan finne løsningen her... Eber D3L manual Eber D3 her også NB. Ikke la deg påvirke av at tittelen din ble endret - skjer ofte med oss alle Quote The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post Share on other sites More sharing options...
Smaapala Posted May 14, 2010 Share Posted May 14, 2010 Da tror jeg du skal sjekke for dårlig kontakt (Spenningsfall) Smaapala Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
logget av Posted May 14, 2010 Share Posted May 14, 2010 Hvis viften går kontinuerlig og pumpa har stoppet er det nærliggende å tro at varmeren er i kjølemodus for å få temperaturen ned før anlegget stenges. Jeg kan tenke meg at dette styres av en termisk sensor i varmeren som er ”Normally open” når temperaturen er lav. Denne (hvis den finnes) ville jeg sjekket. (Har ikke peiling på disse men ville fått det hvis jeg hadde jobbet med dette). Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts