Even Moseng Startet 14.Mai.2010 Del på Facebook Startet 14.Mai.2010 Hei! Jeg er ute etter en påhenger til en 30' seilbåt og har begynt å lure på om en elektrisk påhenger kunne ha vært noe. Båten er en linjeren klassisk treseiler, og ser definitivt penere ut uten påhengsmotor enn med, så mulighetene for å til tider kunne legge en så lett motor under dekk er jo attraktive. Er disse motorene så kraftige at dette i det hele tatt er noe å vurdere? Eller er de kun tenkt for små joller oll.? Hvor lenge kan jeg evt. forvente å kjøre før den må lades? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 14.Mai.2010 Del på Facebook Svart 14.Mai.2010 Hei! Høres ikkje ut som ein god ide i første øyeblikk, men det er på vei større elektriske påhengere. Så alt går. Ladetid og brukstid styres vel av din batteribank ombord trur eg :-) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Bearded Beast Svart 14.Mai.2010 Del på Facebook Svart 14.Mai.2010 Kommer nå an på effekten det da. Men desse vanlige små eg tenker på når du sier elektrisk påhengsmotor vil bare bli en vits på en slik båt. Som eksempel så har en av de større slike 36 kg skyvekraft. Blir som å lene seg tungt mot båten det.. Og iflg reklamen drar det 1 A pr pund skyv. Dvs 80 A for nevnte kraft. En liten bensinmotor er nå mulig å håndtere det også. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.