HansO Startet 14.Mai.2010 Del på Facebook Startet 14.Mai.2010 Hei, Holder på med restaurering av en Sandvik 28, og har tatt ut Penta'en for overhaling. Den ene motorlabben er brukket i boltfestet, og jeg lurer på hvor jeg kan få tak i erstatning. Boltene synes sveist fast i labben... Hullavstand (senter - to bolter) er 150mm, og høyde er 95mm til anlegg. Dersom de finnes "fornuftig priset" noe sted ser jeg for meg å skifte alle da de er ganske rustet... Noen som vet hvor jeg kan få tak i disse. Novibraen er 140, og passer derfor ike. Sitér dette innlegget Link to post
nimba Svart 15.Mai.2010 Del på Facebook Svart 15.Mai.2010 Bjarne Johnsen Teknisk AS har det du trenger , de er "billigst" og veldig behjelpelig . Anbefaler deg å skifte alle , motorlabber blitt "slitt" og gummien mister egenskapene over tid ! :smiley: Sitér dette innlegget REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post
HansO Svart 15.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2010 Takk for tipeset, tar kontakt med de. Sitér dette innlegget Link to post
HansO Svart 18.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2010 Bjarne Johansen hadde ikke disse... Volvo Penta pusheren i Kristiansand skal ha over 2.000,- pr stk Noen gode forslag - eller er det bare å bite i eplet og lage "overgang/shim" til Novibra dempere? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 18.Mai.2010 Del på Facebook Svart 18.Mai.2010 Lag deg nokre stålshims som du gjenger opp, og kjøp labber hvor du vil, dersom du har tilgang på stål. Kjøpte labber etter anbefaling fra KDtrading, og måtte shime under de så ikkje motor skulle stå heilt oppe på bolten. Så laga eg stort shim nederst i 10mm stål ,slik at eg fikk nye hull i fundamentet, og så sveiste eg på 20mm shim oppå, med gjenger i som labben passa på Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
index Svart 18.Mai.2010 Del på Facebook Svart 18.Mai.2010 Jeg kjøpte nye labber hos Maritim, og borret nye huller i fundamentet som passet til disse. I mitt tilfelle ble de nyere labbene høyere enn de gamle, så det var ikke plass til justeringsmutter på undersiden. Jeg kjøpte derfor en del firkantskiver på Biltema til å benytte som shims, pluss at jeg klippet til noen tynne shims fra en galvanisert tynnplate jeg hadde i garasjen. På den måten fikk jeg rettet inn motoren helt greit! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.