stko Startet 14.Mai.2010 Del på Facebook Startet 14.Mai.2010 Naboen har kilt fast slangen til oljesugern i bunnpanna på en AQ200. Vi har prøvd å dytte Tigtråd inn i slangen, for så dra. Men dette hjelper ikke.. Noen råtips her? Sitér dette innlegget Link to post
Kompismannen Svart 14.Mai.2010 Del på Facebook Svart 14.Mai.2010 (redigert) Velkommen i den lite trivelige klubben. Du kan titte litt på tråden min. For min del er jeg redd motoren må løftes opp (ikke ut) slik at man får ned bunnpanna og fjernet faanskapet. Hvor kjøpte du oljesugern? Jeg kjøpte min i høst på Biltema... https://baatplassen.no/i/index.php/topic/61383-vp-tamd41a-slange-for-toemming-av-olje-har-satt-seg-fast/ Redigert 14.Mai.2010 av Comicguy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
stko Svart 14.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2010 MEn, startet du bare opp motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Kompismannen Svart 14.Mai.2010 Del på Facebook Svart 14.Mai.2010 Jepp, tolket det slik på motoren min at slangen pga varme hadde blitt deformert og hektet i nederste del av peilepinnerøret som går ned i bunnpanna. Sugerøret mitt ikk opp og ned nedi der, men hektet på veien opp. Nå er det røket og ligger nedi der. Tok likevel sjansen på å fyre motoren når jeg skulle legge til brygga og det gikk fint. Antar at slangen synker i oljen og ligger på bunn i bunnpanna. Sitér dette innlegget Link to post
DeadLock Svart 14.Mai.2010 Del på Facebook Svart 14.Mai.2010 Jepp, tolket det slik på motoren min at slangen pga varme hadde blitt deformert og hektet i nederste del av peilepinnerøret som går ned i bunnpanna. Sugerøret mitt ikk opp og ned nedi der, men hektet på veien opp. Nå er det røket og ligger nedi der. Tok likevel sjansen på å fyre motoren når jeg skulle legge til brygga og det gikk fint. Antar at slangen synker i oljen og ligger på bunn i bunnpanna. Heisann. Vil bare si at du kan få deg en overraskelse når du får litt bevegelse i båten pga. sjø. Jeg fikk samme problemet på en bil for mange år siden. Tenkte at det ikke gjorde noe. Noen måneder senere på vei til Oslo over Suleskardveien ble det skikkelig smell. Slangebiten hadde hoppet oppi veiva som hadde god fart. Den ble med opp under ett stempel og ble pressa inn mot sylinderen med hull i blokka som følge. Jeg ville tatt ned bunnpanna og fått ut slangebiten.Pakning + olje er som regel billigere enn total motoroverhaling. Mvh,Thomas. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 14.Mai.2010 Del på Facebook Svart 14.Mai.2010 Det høres ikke mulig ut i praksis. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Loma Svart 14.Mai.2010 Del på Facebook Svart 14.Mai.2010 Denne motoren har ei lita dyse som spyler stempelet på undersida med olje. Viss denne dysa går tett vil du få skjæring av stempelet. Det er kansje liten mulighet for at det skjer men Murphys lov kan og slå til. For å få ro i skjel og tanker så ville eg forsøkt å fjerna den slangebiten som truleg ligg i bunnpanna. Sitér dette innlegget Link to post
Loma Svart 14.Mai.2010 Del på Facebook Svart 14.Mai.2010 Beklager eg blanda vist forskjellige tråder. Det er 41A motoren som har denne dysa, motortypen som er omtalt her kjenner eg ikke så godt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.