silva Startet 22.August.2004 Del på Facebook Startet 22.August.2004 Å male båt på vestlandet har vist seg å være en stor utfordring. Ene dagen sol og pent, neste 5 regn og drittvær. Har til nå grunnet med 4 lag Hempel Light Primer på dekket på en stålbåt. Det ble pusset litt mellom lagene pga. det gikk litt tid mellom hver gang det ble malt. Over dette er det lagt på et lag med Poly Best som er iblandet sklisikre perler (sand). Jeg ønsker nå å legge på et lag til med Poly Best. Problemet er at det har gått mer enn 5 dager siden første strøk ble malt. Ifølge Hempel er maxtid mellom strøkene 5 - fem - dager. Det har gått 7 - 8 dager siden jeg malte. Jeg ønsker ikke å slipe dekket pga "perlene". Er det noen som har erfaring med produktene til Hempel? Kan jeg male, hva er eventuelt konsekvensene av å gå utover anbefalingstidene? Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 22.August.2004 Del på Facebook Svart 22.August.2004 Lakken får ikke feste og vil kunne flasse eller gi blærer når fuktighet/frost kommer til. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.