emilie 2 Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Heisann. Er det noen her som kan forklare meg hvordan jeg enklest kan bytte kjølevæske på min Yanmar,må jeg bare slippe all den gamle væsken ned i bunnen på båten og deretter pumpe den ut med lensepumpen.Jeg tenkte også å kjøre en omgang med systemrens når jeg først er i gang,er det noen som har erfaringer med dette. Hilsen Emilie 2,Nidelv 26 Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Janoho Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Hei, det ville jeg ikke gjort iallefall, blir et voldsomt søl samt at det ikke er miljøvennlig å pumpe ut. De fleste motorer har en tappeplugg på et lavt sted på motoren eller på varmeveksleren, se etter noe slikt. Som regel er det bare å skrue ut og fylle på f.eks spylervæske kanner. Leveres på nærmeste gjenvinningstasjon. Såvidt jeg vet skal Yanmar'en ha en rød G30 kjølevæske beregnet for aluminium. Jon Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
emilie 2 Posted May 16, 2010 Author Share Posted May 16, 2010 Ja jeg tenkte det samme selv,jeg tror jeg har observert 3 slike kraner/tappepunkter på motoren.Og riktig kjølevæske er allerede innkjøpt. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts