sjarke 1 Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 hei,jeg har tatt ut stempel og sylinderforing på en sabb 10 hk. der står stempelringene fast. noen som vet hvordan jeg skal få løsnet disse? jeg har hatt stempelet stående i diesel flere dager nå men de vil ikke løsne. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Poseidon Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Velkommen i dette utmerkede forum!! Når du først tar på deg den jobben så regner du vel med å skifte ringene samtidig? Da kan du vel like godt bare knekke dem ut? Husk bare på å gjøre sporene veldig godt rene og sørg for å få de nye ringene riktig inn på plass . . . . Quote Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post Share on other sites More sharing options...
index Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Sett stemplene opp ned i et par cm vann over natten, da pleier de å løsne! Hvis ikke så får du dem løs ved å lirke i enden med et lite skrujern. Hvis du likevel skal skifte ringer, knekker du nen av ringene, sliper enden skrå og bruker denne til å rengjøre ringsporene med. Det ligger nok mye bek og koks i sporene, disse må være gullende rene før du monterer nye ringer... Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
sjarke 1 Posted May 16, 2010 Author Share Posted May 16, 2010 jeg hadde håpet på å få ringene ut hele. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
sjarke 1 Posted May 16, 2010 Author Share Posted May 16, 2010 de sitter så godt at jeg ikke får løsnet dem med skrujern. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Vindfang Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Har god erfaring med automatgearolje. Det fantes før noe som het RED-X, vet ikke om det finnes nå. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
index Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Prøv nå med vann først da, som jeg sa tidligere... Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
Bartesam Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Vann er fint det...løser opp koksen som ringene har satt seg fast i Quote Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts