win22 Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Har en del forskjellige deler jeg trenger å bytte på min VP AQ 151 i år, og har fått beskjed om at flere av disse like godt kan kjøpes på biltema. Delene dette gjelder er bl.a: Impeller Zink anode til drev og skjold ( VP 290 drev) Oljefilter Viftereim Reg Reim Var en tur på biltema her om dagen, de visste at de hadde deler som passet til Volvo Penta, men visste ikke hvilke dette var. Noen som vet varenummer? evt andre betegnelser som kan veilede meg gjennom jungelen? Takknemmelig for hjelp Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Janoho Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 hei, styr unna, det at de ansatte heller ikke kan hjelpe er vel ikke noe kvalitetstegn. Mange deler er helt fin fine på Biltema, men f.eks tenningsdeler og bremseklosser har vært av ujevn kvalitet. Det er ikke så dyrt med deler til eldre motorer hos volvo forhandlere, alternativt kan du kjøpe hos mekonomen eller Torshov bilrekvisita. Jon Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
win22 Posted May 16, 2010 Author Share Posted May 16, 2010 Den er god, da satser jeg evt på Sylinderservice i Kristiansand. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Superkul Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 jeg har handlet alt jeg trenger på drevia i sverige / netthandel - kjempeservice - greie priser alternativt til andre ting som går omverandre i båt/bilverden kan du handle på mekonomen Quote Prosjekt Draco-2100 Link to post Share on other sites More sharing options...
win22 Posted May 16, 2010 Author Share Posted May 16, 2010 Vet evt de på mekonomen hvilke deler som passer til VP? eller er de like inkompetente som på biltema? Finnes det noen tabeller eller lignende som viser uorginale deler som passer til VP? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Styrbert Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Mine meninger ... Impeller - BT, nei Zink anode til drev og skjold ( VP 290 drev)- BT, ja (Når du bytter belger så kjøp et service sett 877118 på VP) Oljefilter - BT, nei Viftereim - BT, ja Reg Reim - BT, ja (art. 63-2001) Mvh Styrbert Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Superkul Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 det spørs vilken butikk/ekspeditør du får men sjenerelt er di litt mere bilinntressert en di på bt jeg ville defenitivt styrt unna ALT på bt utenom zink men det er fordi jeg syntes alt bt har er ræl stort sett dårlig erfaring med det meste di selger utenom verktøy etc Quote Prosjekt Draco-2100 Link to post Share on other sites More sharing options...
win22 Posted May 16, 2010 Author Share Posted May 16, 2010 Takk for hjelp styrbert. Vet du tilfeldigvis art. nummer på viftereim og zink også? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bearded Beast Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 (edited) Å si de er inkompetente på Biltema evt mekonomen eller kor det nå er bare fordi de ikkje veit hvilke deler som evt passer på en whatever volvo penta motor blir bare for dumt. Uansett hvor du går og skal handle noe så må det sjekkes i delekatalog. Å forvente at enhver ansatt skal ha alle motorer hjemme og sitte sammenligne dele# på fritida blir litt mykje forlangt. Og har de ikkje katalog over penta sine dele# så kan de sjølvsagt ikkje hjelpe deg. Det er som kjent titusenvis an nesten identiske biter og deler på en motor kontra en annen og nesten er også som kjent ikkje godt nok. Skal du komme noen vei med handling av deler til en båtmotor på en bildeleforretning er det naturlig nok du sjøl som må ta jobben med delesammenligning om du vil handle motordeler hos en bilrekvisitaforretning. Alt du spør om står i katalogen. Les den du Edited May 16, 2010 by Korsnes (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Styrbert Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 (edited) Hei Har dessverre ikke de art nummer du spør etter. Jeg kjøpte også vannpumpe/sirkulasjonspumpe på ferskvannsiden på BT. Det beste er å ta med delene til BT da er du sikker på at de er like. Tror det i utgangspunktet er VOLVO 740 som er Bilmodellen. Jeg har også en AQ 151a i en Winrace 22. Mvh Styrbert Edited May 16, 2010 by Styrbert (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
win22 Posted May 16, 2010 Author Share Posted May 16, 2010 Takker for hjelpa, da tror jeg at jeg har planen videre for sommeren. Det blir nok en miks i deler fra flere forhandlere tror jeg. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Superkul Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 (edited) volvo begynnte med 230 motor i 240 og 740 i 1986 og om ikke ansatte er inkompetente er slitedele deres det hvis du vil gamble med kvaliteten så ikke gidd det på båten din bt klarer ikke levere tennplugger eller pluggledninger som er i nærheten av det du gir for det selfølgelig er det fristende med fks pluggledninger til hundre kr i stedet for 400 men når båten stopper i drittvær og bølgene blir større og større angrer du nok hadde heller plukka gamle org ledninger på høggern før jeg hadde kjøpt bt sine Edited May 16, 2010 by Jarle B (see edit history) Quote Prosjekt Draco-2100 Link to post Share on other sites More sharing options...
Janoho Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 (edited) Hei, ta en titt her http://www.eurofritid.no/default.aspx?pageID=548&ItemID=0 som endel andre har jeg litt dårlig erfaring med biltemas deler. kjøper bare stort sett verktøy der. Etter at Jula postorder kom i Kristiansand går jeg aldri på Biltema lenger. Jeg er redd for at du kaster bare vekk masse tid med å gå der og andre butikker. Sjansen for å komme hjem med deler som ikke er lik orginal er stor. Så er det sikkert ikke så mye penger å spare heller Jon Edited May 16, 2010 by Janoho (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Superkul Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 det skulle vært dobbelt pris på redningskøyta for di som bruker bt deler + høyere forsikring Quote Prosjekt Draco-2100 Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts