Jump to content

Stereoanlegg/radio plassering i snekke


Mjösseiler

Recommended Posts

Hallo båtfolk ;)

Jeg har en fjord 20, nyopusset snekke, og jeg skal plassere et stereoanlegg i den.

Trenger tips om plassering, og jeg vil IKKE skjære i den nye teak-fineren, derfor kan det kanskje være lurt å plassere den i benkene?

Takker for alle råd og tips, men husk at det skal bli bra lyd også!

Har 2 høytalere og spiller.

 

MVH Mats 15 år ;)

Skilsö 23 og bukh dv36. 
Mjøsa  :cheers: 

Link to post
Share on other sites

Mitt råd er rett og slett å benytte en bærbar spiller, som kan brukes både ombord og på land! Innfelte svære høyttalere i en snekke ser bare harry ut etter mitt syn, og er heller ikke særlig praktisk. Dessuten skal man ikke glemme at lyden bærer svært godt på sjøen, og det er slett ikke sikkert at andre deler din musikksmak...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Du skriver ikke noe om hva slags snekke du har... Legg ut et bilde, så kan vi komme med forslag...

At det er harry med store høytalere er jeg enig i, men det finnes mange måter og gjemme de bort.

Selv har jeg hatt mange ulike anlegg opp igennom årene i åpne tresjekter, alle har spillt relativt greit og ingen kan se anlegget slik jeg har plassert det.

 

hehe...så ikke du hadde en fjord 20... skal se på noen bilder først...

Redigert av killmeister (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg ville montert 2stk, toveis 6,5" i hver av skottveggene. monter luftesjeld av typen i linken over hullet, og monter høytaleren på baksiden av veggen. Du må sikkert lage en "distansering" mellom elementet og veggen, men det er ikke noe problem. Da ser det ut som lufting, og ingen kan si det skjemmer...

Selv har jeg droppet cd spiller og bruker heller effektforsterker som er fast tilkoblet, og en phono-minijack kabel, slik at jeg kan plugge i mp3 psiller, telefon ol.

 

Du skriver at du ikke vil kutte i fineren, men selv ville jeg valg det, ettersom disse veggene noemalt er enkle å skifte, fremfor og lage huller i glassfiberen.

men vær sin smak...lykke til!

 

Spjeld

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...