vassb81 Startet 16.Mai.2010 Del på Facebook Startet 16.Mai.2010 Som overskriften sier skulle jeg tappet kjølevæsken som er på motoren min. Grunnen er at jeg skal kjøre systemrens. Men da manualen jeg har er rimelig "svart" i bildene finner jeg ikke ut hvor jeg evt kan tappe. Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
mr.know.it Svart 16.Mai.2010 Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 hei:) jeg tror der er en plugg på kjølevansbeholderen ( varmeveksleren) eller eventuelt ein slange som du kan løyse for og tappe ut kjølevatnet. vis dette ikke hjelper deg kan du eventuelt ta eit bilde av motoren å poste her på forumet så er det lettere å hjelpe deg;) Sitér dette innlegget Link to post
Vindfang Svart 16.Mai.2010 Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 Hei Vanligvis varierer dette med hvem som har marinisert motoren. Ofte sitter det en plugg eller kran bakerst under eksosvarmeveksleren og i tillegg på siden av selve motorblokka. Sitér dette innlegget Link to post
vassb81 Svart 16.Mai.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 Hei og takk for svar. Noen som evt kan sette på en pil der hvor man evt tapper? (tenker da på side/hvor på motoren) Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 16.Mai.2010 Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 Det laveste punktet for tapping på blokka er på motorens høyre/bakerst side rett ved svinghjulet og like over de horisontale ribbene. der sitter det ofte en kran eller en sekskant hodet dreneringsplugg (konisk gjenget).Ps! manifoil må tappes separat. Sitér dette innlegget Link to post
Vindfang Svart 16.Mai.2010 Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 Hmmm.. Rart ingen med denne motoren svarer deg. Tappekrana på blokka sitter sannsynlig rett under dieselfilteret ditt. Tappinga for manifoilen på undersiden der det blanke lokket ved eksosslangen sitter. I tillegg tror jeg det er en avtapping i forkant på hovedvarmeveksleren antas å være under der det står Perkins på varmeveksleren. Sitér dette innlegget Link to post
to-vid Svart 16.Mai.2010 Del på Facebook Svart 16.Mai.2010 Hadde samme motoren i min forrige båt. Det skal sitte 3 tappekraner i bakkant på høyre side av motoren Kranene sitter litt gjemt, de er ikke så lette å få øye på dersom en ikke vet hvor de er plassert. Kranene er kulekraner, og hendelen vris 90° for å åpne. Legger ved noen bilder som viser plassering av kranene. Blokk: Eksosmanifoil: Varmeveksler: Denne tror jeg er for å tappe salvtannsiden på varemeveksleren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.