Jump to content

Hvordan tappe kjølevæske på Perkins 4.236?


vassb81

Recommended Posts

hei:)

jeg tror der er en plugg på kjølevansbeholderen ( varmeveksleren) eller eventuelt ein slange som du kan løyse for og tappe ut kjølevatnet.

vis dette ikke hjelper deg kan du eventuelt ta eit bilde av motoren å poste her på forumet så er det lettere å hjelpe deg;)

Link to post
Share on other sites

Det laveste punktet for tapping på blokka er på motorens høyre/bakerst side rett ved svinghjulet og like over de horisontale ribbene. der sitter det ofte en kran eller en sekskant hodet dreneringsplugg (konisk gjenget).Ps! manifoil må tappes separat.

Link to post
Share on other sites

Hmmm..

Rart ingen med denne motoren svarer deg.

Tappekrana på blokka sitter sannsynlig rett under dieselfilteret ditt. Tappinga for manifoilen på undersiden der det blanke lokket ved eksosslangen sitter. I tillegg tror jeg det er en avtapping i forkant på hovedvarmeveksleren antas å være under der det står Perkins på varmeveksleren.

Link to post
Share on other sites

Hadde samme motoren i min forrige båt.

 

Det skal sitte 3 tappekraner i bakkant på høyre side av motoren

Kranene sitter litt gjemt, de er ikke så lette å få øye på dersom en ikke vet hvor de er plassert.

Kranene er kulekraner, og hendelen vris 90° for å åpne.

 

Legger ved noen bilder som viser plassering av kranene.

 

Blokk:

dsc00038.jpg

 

Eksosmanifoil:

dsc00043.jpg

 

Varmeveksler: Denne tror jeg er for å tappe salvtannsiden på varemeveksleren.

imgp4127.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...