Jump to content

Hva vasker man pensler som er blitt brukt til lakking?

Concordia

Recommended Posts

Hei sann.

Jeg har også gitt opp dette. Skal man få til et godt resultat er innkjøp av nye pensler en god investering. Men dersom jeg skal lakke flere strøk, bruker jeg samme pensel dagen etter uten å rengjøre den. Jeg sauser den godt inn med lakk og pakker den inn i plastpose og tetter godt til. Da er den fullt brubar til neste strøk. Lykke til.

Jeg sauser den godt inn med lakk og pakker den inn i plastpose og tetter godt til.

Dette funker bra med lufttørkende maling og lakk, men fungerer det med to-komponent lakk også? Da herder vel lakken uavhengig av tilgang på luft?

TIl trådstarter: det pleier å stå på boksen hva som er egnet rengjøringsmiddel.

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Jeg synes prisen på nye pensler er liten kontra risikoen for dårlige/stygge resultater med gjenbruk av pensler.

Ingenting er verre enn å angre på at man ikke brukte 100kr på en ny pensel når man sitter der med feks

en stygg dørk eller noe annet veldig synlig. :headbang:

Enig med Håp.

Setter / henger gjenstridige koster i et bad av grønnsåpe og ser tiden an. Skylles godt etter vasking. Legger kostene på en avis slik at de blir klar til bruk igjen. Skal jeg bruke de dagen etter puttes disse i en plastpose og forsegles. Men helst vaskes de rett etter bruk i grønnsåpe (furunål). Tipset kom herfra BP/ÅF for noen måneder siden og dette har siden spart meg for mange ekstra utgifter.

Tror ikke jeg ville brukt denne prosessen på lakk koster, men det går nok bra det også etter en grundig skylling.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Dette fungerer ikke på 2K lakk, men til vanlig 1K lakk vil jeg anbefale de 100mm skumfordriverne som Maritim selger. Koster rundt 28 kroner. Legger på lakk med en rimelig lakkpensel fra Biltema, og drar over med skumfordriveren. Resultatet blir upåklagelig. Etter at skumfordriverene kom er det ingen grunn til å kjøpe mårhårsfordrivere til flere hundre kroner.

Men skumfordriverne løses opp av 2K, så her må man bruke noen annet.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...