NovaMan Startet 22.August.2004 Link til dette innlegget Startet 22.August.2004 Hei Jeg skal for første gang ta ut en VP AQ260 m/280 drev av båten min. Er det riktig oppfattet at det sitter noen skruer som jeg kommer til fra utsiden når jeg først har tatt av drevet, og at disse fester motor og drev sammen? Det er veldig trangt hvis jeg må løsne alle skruene rundt svinghjulskåpen så jeg håper å slippe dette. Sitér dette innlegget Link to post
Frank v. Svart 22.August.2004 Link til dette innlegget Svart 22.August.2004 Heisann... Helt korrekt at det er noen skruer på utsiden..6 stk tror jeg det er.Det er også en stor o ring hvis man kan kalle det for det,som tetter mellom motor og drev som du burde fjerne...Ligger innenfor skruefeste til de 6 skruene(bare å dra ut) Etter du har løsst dem er det bare å koble fra alt av ledninger på motoren,og løse motorfestene. Da skal det være bare og løfte ut motoren. Lykke til med prosjektet.. mvh frank v. Sitér dette innlegget Link to post
Frode_B. Svart 23.August.2004 Link til dette innlegget Svart 23.August.2004 Som det er svart tidligere. Etter demontering av drevet så åpenbarer 6 bolter seg som fester drev og svinghjulskåpe sammen. Under låseringen som holdes av boltene er det en stor pakning (o-ring). Det hører også med at det er en til o-ring på innsiden. Denne ringen ligger rundt "tuten" på svinghjulshuset. Har du reparasjonshåndbok for 280 drev (som også finnes i scannet vesjon her på Båtplassen tror jeg) står det såvidt jeg husker tegning og forkalring på dette (inkludert tiltrekkingsmoment for boltene). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.