Jump to content

Ta ut en VP AQ260 av båten?


NovaMan

Recommended Posts

Hei

Jeg skal for første gang ta ut en VP AQ260 m/280 drev av båten min. Er det riktig oppfattet at det sitter noen skruer som jeg kommer til fra utsiden når jeg først har tatt av drevet, og at disse fester motor og drev sammen? Det er veldig trangt hvis jeg må løsne alle skruene rundt svinghjulskåpen så jeg håper å slippe dette.

Link to post
Share on other sites

Heisann...

 

Helt korrekt at det er noen skruer på utsiden..6 stk tror jeg det er.Det er også en stor o ring hvis man kan kalle det for det,som tetter mellom motor og drev som du burde fjerne...Ligger innenfor skruefeste til de 6 skruene(bare å dra ut)

Etter du har løsst dem er det bare å koble fra alt av ledninger på motoren,og løse motorfestene.

Da skal det være bare og løfte ut motoren.

 

Lykke til med prosjektet..

 

mvh

 

frank v.

Link to post
Share on other sites

Som det er svart tidligere. Etter demontering av drevet så åpenbarer 6 bolter seg som fester drev og svinghjulskåpe sammen.  Under låseringen som holdes av boltene er det en stor pakning (o-ring). Det hører også med at det er en til o-ring på innsiden. Denne ringen ligger rundt "tuten" på svinghjulshuset.

Har du reparasjonshåndbok for 280 drev (som også finnes i scannet vesjon her på Båtplassen tror jeg) står det såvidt jeg husker tegning og forkalring på dette (inkludert tiltrekkingsmoment for boltene).

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...