Gran Reserva Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Jeg er en lykkelig eier av Volvo Penta aqad40B 290 dp. I fjor hadde jeg en service hvor det bl.a. blei skifta gear- og gasswaier. I løpet av høsten i fjor reagerte jeg på at den var "treg" med å få opp turtall, og den ga nesten ikke kraft når jeg ga gass bakover. Sakte men sikkert jobber jeg meg mot en høyere forståelse av dieselmotorens liv og underligheter, men har langt igjen til å forstå alt som skjer. Jeg fant i dag at kabelen var løsna inne i kontrollboksen slik at den ytre waieren beveget seg og ikke den inni som skal regulere ved pumpa. Når jeg nå har fått festet denne (ordenlig ?) ser jeg at den gir full effekt forover, men bare ca halv effekt bakover. Er dette riktig, eller er det noen justering som må til her? Quote Husk det er aldri for seint å gi opp.... så du kan trygt vente litt Link to post Share on other sites More sharing options...
SvartRøyk Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Det kommer litt an på hvilken type kontrollboks du har. Så lenge alt funker eller ville jeg ikke vært bekymra for bare halv gass akterover. Jeg hadde en kontrollboks hvor midtpunktet var forskøvet litt og oppførte seg likedan. Ikke noe skummelt med det, du kjenner gjerne hvor fri er. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts