fanntomas Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Har 2.stk. 110amp. batterier,vanlige blybatterien, som muligens trenger litt vedlikeholdslading av og til, blir bare ladet via dynamoen til vanlig. Har en lader som jeg tenkte jeg skulle bruker via. skjøteledning ved hjemmehavna. Men må jeg skru ut pluggene på toppen av batteriene ifm. at det danner seg gass ved lading, kan dette føre til at batteriene smeller/sprekker hvis jeg ikke gjør det?? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
TMe Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Nei, det var noe man gjorde i gamle dager. Dynamoen guffer betydelig mer på enn en skarve hjemmelader og da er det aldri snakk om å skru ut proppene. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bartesam Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Det går bra uten å skru av pluggene. Bare sjekke at hullet i pluggene er åpne slik at overtykket slipper ut. Quote Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts