Jump to content

VHF Zodiac Seacom 80 antenne tilkobling


Skippy2000

Recommended Posts

Hei,

har en ca 20 år gammel VHF, men ble frastjålet antennen. Har kjøpt ny VHf antenne, men tilkoblingen er feil selv om selger lovet at dette skulle passe.

Uansett så er jeg på utkikk etter en overgang mellom gammelt VHF feste og den nye antennenen. Jeg vet ikke hva de to tilkoblingene heter, men skal legge ved bilder straks jeg får det til. håper noen kan si meg hva slags overgang jeg trenger, og hvordan det skal kobles. På den nye antennen er det "coax hun" med utvendige gjenger. På det gamle festet er det kun en bolt med utvendige gjenger.

Link to post
Share on other sites

Beklager at det ikke er "Per Heimly" kvalitet på bildene, men slik ble det med mobilen.

 

3_vhf_antenne_tilkoblingen.jpg

Bilde av bunnen av VHF antennen. Mulig dette er coax med utvendige gjenger.

 

2_vhf_feste_naerbilde.jpg

Nærbilde av VHF festet i skroget til båten, uten klammer.

 

1_vhf_feste_med_klammer.jpg

Nærbilde av VHF festet i skroget til båten, med klammer eller festeannordning.

Link to post
Share on other sites

Det ser ut for meg som om du må bytte antennefestet, men det er mulig det finnes overgang? Tipper selgeren mente at du har samme type plugg i vhf'en din, ikke på den gamle antenna/festet. Mål i så fall tykkelsen på kabelen, så du får riktig plugg med en gang og at kabelen er lang nok til å gå igjennom et evt nytt feste og inn i antennen.

Redigert av Frehau (see edit history)

www.leahnis.net

Link to post
Share on other sites

Takker, men er det noen som vet hva slags feste/tilkobling jeg har ut fra bildene? Stusser litt på hvordan signal og jord er ment å skulle fungere på det gamle festet. Ut fra VHF´n går det jo "coax", men den er terminert inne i festet jeg har tatt bilde av...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...